Mnoho tváří tuzemské scény
czechblade logo
Na festivaly jezdí skoro jedna třetina Čechů

Na festivaly jezdí skoro jedna třetina Čechů

Vydáno: 26.07.2017 12:25 v sekci Publicistika - Jaroslav Špulák

Z české internetové populace navštěvuje v současnosti letní hudební festivaly necelá třetina lidí. Další třetina na ně jezdila v minulosti. Uvedl to výzkum společnosti Nielsen Admosphere. Zúčastnila se ho pětistovka respondentů z České národního panelu starší 15 let.
Třicet procent respondentů ve výzkumu odpovědělo, že navštěvuje hudební festivaly. Největší oblibě se přitom tyto akce těší u lidí ve věku 15 až 34 let. Na festivaly do zahraničí jezdí nebo někdy v životě jezdilo 5 procent dotázaných.
V žebříčku TOP 5 festivalů, které si respondenti vybaví jako první, se umisťují zpravidla ty největší tuzemské akce, což lze přičíst i jejich velkým reklamním kampaním. Nejznámější jsou tak mezi dotázanými festivaly Colours of Ostrava, Rock For People, Hrady CZ, Votvírák nebo Masters of Rock.
O hudebních festivalech se lidé nejčastěji dozvídají z internetu, ať už z webových stránek, nebo sociálních sítí (68%). Na druhém místě jim o nich říkají jejich přátelé a známí (48%) a 41% získává tyto informace z billboardů, plakátů a dalších typů venkovní reklamy.
A podle čeho se lidé rozhodují, zda na hudební festival vyjet? Logicky nejčastěji podle aktuální hudební nabídky a programu (v 82% případů), důležitými kritérii výběru jsou ale také předchozí zkušenosti s akcí (53%), její vzdálenost od místa bydliště či dostupnost (44 %) nebo doba, kdy se akce koná (36%). U této otázky je patrný i mírný rozdíl mezi muži a ženami: zatímco hudba je na festivalech rozhodující pro 86% mužů, pro ženy je kritériem v 79% případů. U mužů také hraje větší roli cena akce (37% vs. 27% u žen) a pro ženy je naopak o něco důležitější, zda daný festival navštěvují i přátelé (37% vs. 28% u mužů).
Ti, kteří hudební festivaly nenavštěvují – ve výzkumu jich bylo 39%. Pro své rozhodnutí uvádějí různé důvody: nejčastěji zmiňovaný je přitom nedostatek času (37%). 27% lidí nemá tyto akce rádo, 24% je nenavštěvuje kvůli nedostatku peněz a pětina proto, že na ně nemá s kým jezdit.

 


DOPORUČENÉ ČLÁNKY
CHINASKI mění sestavu CHINASKI mění sestavu
Vydáno: 19.11.2017 v sekci Aktuality
Po skončení úspěšného halového turné oznámili zpěvák a kytarista Michal Malátný a kytarista František Táborský ze skupiny CHINASKI, že mění sestavu. Z té stávající zůstanou pouze oni. Bratři Štěpán a Ondřej Škochovi... číst dále
CONTINUE…: Jen se procpat záplavou muziky CONTINUE…: Jen se procpat záplavou muziky
Vydáno: 16.11.2017 v sekci Tuzemské Podhoubí
Pražští hardrockeři CONTINUE… jsou na scéně od konce roku 2011. První album „Take Me“ vydali loni a písně z něho hrají na běžných elektrických koncertech i v unplugged verzi. Momentálně pracují na videoklipu a pomalu... číst dále
Klip k písni Jupiter věnoval skupině EDDIE STOILOW Jan Révai Klip k písni Jupiter věnoval skupině EDDIE STOILOW Jan Révai
Vydáno: 14.11.2017 v sekci Aktuality
Skupina EDDIE STOILOW představila videoklip k písni January, další z loňského alba Jupiter. Natočil ho herec a tanečník Jan Révai jako dárek k narozeninám zpěvákovi skupiny Eddie Stoilow. Podává v něm vynikající herecký a... číst dále
DIVOKEJ BILL prožil Jaro na dvoře u své zkušebny (+ videoklip) DIVOKEJ BILL prožil Jaro na dvoře u své zkušebny (+ videoklip)
Vydáno: 13.11.2017 v sekci Aktuality
Po skladbě Kořala se úvalská skupina DIVOKEJ BILL hlásí o slovo s dalším singlem z letošní albové novinky Tsunami. Jde píseň Jaro. Text písně i videoklip, který vznikl pod taktovkou filmové společnosti Popojedem, dokazují, že... číst dále
PIPES AND PINTS v další etapě. Mají nového zpěváka i nový klip PIPES AND PINTS v další etapě. Mají nového zpěváka i nový klip
Vydáno: 12.11.2017 v sekci Aktuality
Kapela PIPES AND PINTS představila nový singl Raise Our Flag. V něm také odkryla totožnost svého nového zpěváka. Je jím irský rodák žijící v Praze Travis O’Neill. Ten se ke kapele přidal poté, co se původní zpěvák Mike vrátil... číst dále