Mnoho tváří tuzemské scény
czechblade logo
Na festivaly jezdí skoro jedna třetina Čechů

Na festivaly jezdí skoro jedna třetina Čechů

Vydáno: 26.07.2017 12:25 v sekci Publicistika - Jaroslav Špulák

Z české internetové populace navštěvuje v současnosti letní hudební festivaly necelá třetina lidí. Další třetina na ně jezdila v minulosti. Uvedl to výzkum společnosti Nielsen Admosphere. Zúčastnila se ho pětistovka respondentů z České národního panelu starší 15 let.
Třicet procent respondentů ve výzkumu odpovědělo, že navštěvuje hudební festivaly. Největší oblibě se přitom tyto akce těší u lidí ve věku 15 až 34 let. Na festivaly do zahraničí jezdí nebo někdy v životě jezdilo 5 procent dotázaných.
V žebříčku TOP 5 festivalů, které si respondenti vybaví jako první, se umisťují zpravidla ty největší tuzemské akce, což lze přičíst i jejich velkým reklamním kampaním. Nejznámější jsou tak mezi dotázanými festivaly Colours of Ostrava, Rock For People, Hrady CZ, Votvírák nebo Masters of Rock.
O hudebních festivalech se lidé nejčastěji dozvídají z internetu, ať už z webových stránek, nebo sociálních sítí (68%). Na druhém místě jim o nich říkají jejich přátelé a známí (48%) a 41% získává tyto informace z billboardů, plakátů a dalších typů venkovní reklamy.
A podle čeho se lidé rozhodují, zda na hudební festival vyjet? Logicky nejčastěji podle aktuální hudební nabídky a programu (v 82% případů), důležitými kritérii výběru jsou ale také předchozí zkušenosti s akcí (53%), její vzdálenost od místa bydliště či dostupnost (44 %) nebo doba, kdy se akce koná (36%). U této otázky je patrný i mírný rozdíl mezi muži a ženami: zatímco hudba je na festivalech rozhodující pro 86% mužů, pro ženy je kritériem v 79% případů. U mužů také hraje větší roli cena akce (37% vs. 27% u žen) a pro ženy je naopak o něco důležitější, zda daný festival navštěvují i přátelé (37% vs. 28% u mužů).
Ti, kteří hudební festivaly nenavštěvují – ve výzkumu jich bylo 39%. Pro své rozhodnutí uvádějí různé důvody: nejčastěji zmiňovaný je přitom nedostatek času (37%). 27% lidí nemá tyto akce rádo, 24% je nenavštěvuje kvůli nedostatku peněz a pětina proto, že na ně nemá s kým jezdit.

 


DOPORUČENÉ ČLÁNKY
TITANIC: Po koncertu chodíme s fanoušky na pivo TITANIC: Po koncertu chodíme s fanoušky na pivo
Vydáno: 25.09.2017 v sekci Rozhovory
Brněnský TITANIC vyrazil 22. září z Karviné na své koncertní Tour 2017. Sekunduje mu na něm spřátelená kapela ASGARD a TITANIC zahraje nejenom starší i novější pecky, ale chystá i nějaké to překvapení. Ostatně tak jako... číst dále
MYDY RABYCAD na vlně úspěchu. Představují klip k singlu Yellow MYDY RABYCAD na vlně úspěchu. Představují klip k singlu Yellow
Vydáno: 24.09.2017 v sekci Aktuality
Česká skupina MYDY RABYCAD se nadále posunuje na vlně úspěchu, který promlouvá jak do historie kapely, tak do osobních příběhů jejích členů. V první polovině července absolvovala severoamerickém turné a k němu přidala dal... číst dále
NO DISTANCE PARADISE mají unikátní animovaný klip NO DISTANCE PARADISE mají unikátní animovaný klip
Vydáno: 22.09.2017 v sekci Aktuality
Talentovaná oskupina NO DISTANCE PARADISE uvedla videoklip k písničce Let It Go. Je třetí z jejího aktuálního alba Pieces, které vyšlo loni v listopadu. Jedná se navíc o  unikátní dílo. Jeho scenárista a režisér Vojtěch Buchta k... číst dále
LIPO uvádí píseň a klip pro kreativní lidi LIPO uvádí píseň a klip pro kreativní lidi
Vydáno: 20.09.2017 v sekci Aktuality
Rapper LIPO přichází s novým singlem Vidíš, co jiní nevidí. Je určen všem kreativním lidem, zejména mladým, kteří se nechtějí jen bez zájmu dívat na stav věcí kolem sebe, ale mají chuť a nápady, jak je měnit k lepšímu.Ve... číst dále
MIRKA MIŠKECHOVÁ představuje nový singl a videoklip MIRKA MIŠKECHOVÁ představuje videoklip k písni o osmnácti věcech, na které se nezeptá
Vydáno: 19.09.2017 v sekci Aktuality
Slovenská zpěvačka MIRKA MIŠKECHOVÁ, která má u nás bohatou hudební historii s Xindlem X, se vydává do popovějších vod. Kromě akustických a folkových aranží, na které jsme u ní zvyklí, si pohrává více s elektronikou. Práv... číst dále