S velkým zpožděním k nám na redakční stůl dorazilo stále aktuální album „Digitotality“, které vyšlo v prosinci 2020. Už po dvou letech od vydání skvělého alba „About Us Without Us“ (2018) krkonošská thrash/mosh parta přichází s další dávkou nabušeného thrashe. Kam se chlapi posunuli? I když ten rozdíl není tak markantní, dle mého se posunuli o notný kus dopředu. Zprvu mne trochu zarazila delší stopáž skladeb, ale o nějaké vycpávky a umělé natahování času nemůže být řeč. Všechno parádně sedí, kytary vás ihned vtáhnou do moshujícího transu. Kapela šlape jako hodinky, můžete začít projíždět nejrůznějšími old school vlivy kapel, které chlapi „uctívají“. Všechno dělají perfektně po svém. Jasnou hitovkou je pro mne titulní skladba „Digitotality“, kde chlapi působí jako urvaní z řetězu. V jedné pasáži přichází melodičtější riff, který sedí jako prdel na hrnci. Zde mi to trochu zavonělo pro mne novým vlivem hácéčkových veteránů CAUSE FOR ALARM. „Profit at All Cost“ je správná rubanice, která vás musí zvednout ze židlí, pokud už nepaříte v pitu. Perfektní sbory, které doplňují skvěle zpívajícího Skořího. Myslím, že už našel ten správný balanc ve svém hrdle. Nepouští se do zbytečných výšek, což bylo někdy v minulosti zbytečně na sílu. Musím vyzvednout i kytarová sóla, která občas proplouvají po vzoru SUICIDAL TENDENCIES, lehce na pozadí základních riffů. Chlapi se jednoduše baví. Z jejich muziky je cítit uvolněnost, pohoda a úsměvy na tvářích. Čekal jsem, že to přijde! „Ancient Deception“ je jasným pozdravem kanadským VOIVOD, které nejen frontman Skoři miluje. Hezky depresivní, voivodovské riffování, napjatá atmosféra, ale i skvělé uvolnění při parádním oddechovém sólu. Dát na album instrumentální skladbu o délce 9:22? Jsem přesvědčen, že mnoho kapel by na to nemělo odvahu a ani hudební invenci. Pro „exorsku“ žádný problém. Instrumentální orgie mají tajemný název „Oumuamua“. Rozjezd probíhá v podobném space thrashmetalovém oparu a pak už uslyšíte excelentní variace na cokoli. Já zde chvílemi docela jasně slyším podobné nádechy, jaké používají MASTODON. Mohli mít základy na čtyři skladby, mají jednu bombu. Ale zpět od rozjímání k tvrdšímu řemeslu. V rozlučkové skladbě „Perception Is the Key“ už kytary zase hezky moshově řežou. Perfektní sound nahrávky vznikl ve vyškovském studiu Davos, za dohledu mistra zvuku „Otyna“. Možná bych jen tu tam trochu zpěv Skořího posunul více do popředí nahrávky, ale tohle je pouhý detail mých ušisek. EXORCIZPHOBIA má venku parádní album světové třídy. Howgh!
Vláďa Třískala