
Podstatou hudby VANAHEIM jsou chytlavé melodie na první dobrou, trocha nezbytné pompy, vděčně zpěvné, snadno zapamatovatelné refrény a dostatek svižné energie. Na škodu jsou značně schematické vokální linky a frázování, které desku táhnou do zcela konstantní nálady, která by zřejmě oddaného fanouška kapely (potažmo žánru) měla vydatně nasytit, ale čekáte-li na to, že i v rámci tuzemského vodstva by mohli VANAHEIM vplout do náladově odlišnějšího meandru či komplikovanější peřeje, takový okamžik nepřichází, Vanaheim ze svého jasně daného kursu do přehledného heavy metalu neuhnou ani o píď. To je zjevné nejen z heroického „Zpěvu Valhally“ s klokotavou rytmikou a halekacím nápěvem, dokonale ušitým pro chorálovou spolupráci s posluchačstvem, či v robustnější riffovce „Ledové fjordy“, která si v refrénu bere hodně z výrazu EPITAFU, coby nejvýraznějších momentů, ale prakticky z každého tónu alba. Důležité je i to, že závěrečné dravé osvěžení „Uctívači zla“, vypůjčené od kolegů JODONAL, už z nahrávky kvalitativně nevyčnívá, jako tomu bylo na nedávném kraťasu.
Medovina teče plným proudem a do noci se nesou nápěvy heroicky oslavných písní. Jestli si příchuť obojího nenecháte kalit faktem, že důraznější produkce mohla zvukově poměrně staromilskému albu přidat bojovnější osten, či tím, že Vanaheim se pevně drží mustru tuzemského heavíku přelomu století bez špetičky překvapení (i přes změnu na postu frontmana), je tohle tuzemské uctívání vikinské historie docela příjemná záležitost.