
Jak zaznělo v jedné epizodě Monthy Pythonů: Doktore, trpím pocity déjà vu! I když v tomto případě lze mluvit spíše o dříve slyšeném, a to na druhém břehu řeky Moravy. Stejný stylový vývoj totiž předvedli před čtyřmi lety novojičínští PORTA INFERI a nyní od tradičně pojatého power metalu k modernějším postupům a produkci směřují i slovenští EUFORY. A to nejen ve zvuku kytar, ale především v klávesových zvucích a samplech. Podobný styl momentálně frčí po celém světě a i česko-slovenské kapely zkoušejí, jak s podobnými elementy pracovat. Nutno však zdůraznit, že na rozdíl od kapel, které si každý z vás jistě dosadí, se v případě EUFORY v žádném případě nejedná o metalovou diskotéku. Dokonce se k mé libosti objevují pasáže a skladby, které evokují švédské náladotvůrce EVERGREY anebo – ať zůstaneme na CZ/SK hroudě – vsetínské ASCENDENCY. Což by mohlo mnohým silomelodikům imponovat, neboť kapka progu nikdy nezaškodí, naopak celé album osvěží a obarví širokým spektrem odstínů. Poté už potřebujete pouze „maličkost“ v podobě skvělého zpěváka, což je v případě EUFORY prostřednictvím Ľuboša Senka splněno měrou vrchovatou. Na „Fifth Dimension“ se dá demonstrovat, že je možné modernizovat i poměrně nehybnou škatulku, jakou power metal rozhodně je. Záleží pouze na schopnostech, vkusu a míře rizika, s jakou tvůrci k danému úkolu přistoupí. A EUFORY ve všech těchto aspektech na své třetí studiové desce uspěli.
Jan Kozák
Ze SEBASTIEN jsou znovu milionáři
SEBASTIEN v loňském roce nahráli svůj historicky první cover, skladbu „Slzy tvý mámy“ kapely OLYMPIC. Ač se předělávkám cizích písní kapela roky bránila, skladba „Slzy tvý mámy“ se ukázala jako trefa do černého...
číst dále