Zdá se, že nejjednodušší způsob, jak se v ranku tvrdé muziky stát z fleku mylionářem, je dostat se do vaší kapely. Jak vznikl název MYLIONS?
V dnešní době není jednoduché dát si rozumný název. Tím nechci říct, že „MYLIONS“ je nejrozumnější, ale všechno, co jsme předtím vymysleli, se už na hudební scéně nacházelo. Z původního „Milion“, kterého našel pan Google několikrát, vznikl „Mylions“ a toho Google nenašel. Krom toho se nám líbily možné slovní hříčky „Mylionáři, Mylionový rock…“ a nebo skrytý význam „My Lions“, díky kterému se nově do loga dostal náznak lvího „čumáku“.
Jak bys charakterizoval hudbu MYLIONS někomu, kdo o vaší kapele dosud nic neslyšel? Co tebe na tomhle stylu nejvíc oslovuje, jsou nějaké kapely, které tě výrazněji ovlivňují?
Je to spojení hard rocku s metalem a někdy i prvky klasiky. Muziku máme hodně založenou na vokálech, v kapele zpíváme kromě hlavního zpěváka Miloše ještě další tři. Kytaru máme sice jednu, ale doplňují ji klávesy, které jí hodně pomáhají, přestože si hrají i své party. Nemám žádnou kapelu, která by mě vyloženě ovlivňovala. Poslouchám spoustu zahraniční muziky, pokud možno novodobější styly, a tam někdy nacházím inspiraci, jak co udělat.
Roztavili jsme kvalitní metalovou rudu a ukovali pro Vás žhavé CD, avizujete v souvislosti s novou deskou „Mylions II“. Můžeš vaši novinku ještě podrobněji přiblížit?
Je pravda, že na „II. Mylionu“, jsme trochu přitvrdili a i zrychlili, ale jako protipól máme zase pěkné balady a CD je zakončeno světovou premiérou songu „Titulková“, ve kterém se představujeme.
Máte na kontě druhý „Mylion“, který mi připadá hrubší a syrovější než debutové album. V čem vidíš největší posun nebo nejzásadnější rozdíl mezi debutovým „Mylionem“ a jeho aktuálním následovníkem?
„I. Mylion“ vznikal ve větším fofru než „II“. Vlastně jsme točili ve studiu první čtyři songy a někteří muzikanti se ještě ani neznali. Myslím, že druhé CD je propracovanější a i zvukově vyrostlo. Měli jsme na něj trochu víc času.
Na skladby „Černej ráj“ a Čas tvý rány nezhojí“ jste natočili videoklip. Čím si tyhle dvě skladby zasloužily tuto poctu, jde o nejžhavější tipy z nového alba?
„Černej ráj“ byl jednou ze dvou věcí, které byly natočeny před nucenou pauzou a v telefonu se nám zalíbila aplikace s vyvalenýma očima a dlouhými vlasy, které my už nemáme. A tak jsme „Černej ráj“ skoro celý natočili přes mobil a náš klávesák Honza z toho udělal klip. „Čas tvý rány nezhojí“ jsme chtěli mít v komiksovém stylu a po natočení materiálu opět náš šikovný Honza všechno sestříhal. Je výhodou mít v kapele takového všeuměla. Ale jestli tyhle songy jsou ty nejžhavější, posoudí spíš naši posluchači.
Na prvním albu jste přinesli cover verzi skladby od Marie Rottrové, teď došlo na Petra Spáleného. V obou případech jde o předělávky zahraničních autorů, čím tě oslovují tyto skladby? Předpokládáš, že případné další výpůjčky budou z ranku „coverů na druhou“?
Když jsem kapelu zakládal a skládal první písničky, řekl jsem si, že na každém CD bude jeden cover. Na první jsme nahráli upravenou verzi „Lásko voníš deštěm“, vlastně je to původně „She´s Gone“ od Black Sabath, a na druhém CD jsme použili cover Petra Spáleného, v originále „If I Were a Carpenter“ od Tima Hardina. Pokud by se stalo, že zapracujeme na dalším CD, určitě tam zase nějaký cover bude.
Obě desky od sebe dělí čtyři roky, které byly asi největším peklem, které kdy hudební scénu potkalo. Našli jste na tomhle období něco pozitivního, je pro tebe klid, který v této době nastal přínosem proto, že se lze víc věnovat vlastní tvorbě, nebo to bez přímého kontaktu s fanoušky ztrácí zásadní kouzlo?
Je fakt, že po prvním CD jsme se celkem slušně rozjeli, ale brzda byla veliká. Hrát se nemohlo, vlastně jsme se nemohli ani pořádně stýkat. Nic se nedělo, já jsem skládal pouze do šuplíku. Proto ten čtyřletý odstup „I.“ a „II.“ CD. Byla to taková doba temna, a ne jen pro muziku.
Na konci dubna jste album pokřtili. V čem je pro tebe největší kouzlo takhle specifických koncertů?
Řeknu to jednoduše. Největší kouzlo je hrát pro lidi, kterým se naše muzika líbí. Ale to je, myslím, sen každé kapely.
Co mají MYLIONS nachystané pro živá vystoupení, v čem myslíš, že je hlavní důvod jít se podívat na vaši kapelu?
Můžeme nabídnout dobře šlapající kapelu, starší i novější songy, které si fanoušci můžou s námi užít i zazpívat. A taky se moc těšíme na osobní setkání s fanoušky
V životopise muzikantů MYLIONS lze narazit na pojmy TITANIC, KERN, či ELBERETH. Je tahle minulost pro vaši tvorbu v něčem směrodatná a myslíš, že vám tyto předchozí zkušenosti mohou v něčem ulehčit hudební život nebo naopak cítíš, že díky této historii na vás fanoušci mají větší nároky než na „nepopsané“ kapely?
Zkušenosti jsou nepopiratelné, ať už jde o TITANIC, který jsem zakládal ve svých 17 letech, nebo o dalších x let strávených v KERNU či ALBANDU. A takových je u nás v kapele víc: Miloš Hořínek (ELBERETH, INFINITY), Jan Vrchota (YELLOWHAMMER), Jirka Filler (KERN). Ale muzika se vyvíjí, jde dopředu, a to jak zvukově, tak i hudebně. Změnilo se hudební myšlení, muzika se dělá trochu jinak než dřív a je lepší dívat se spíš do budoucna, snažit se o moderní přístup.
Jak je obtížné pro kapelu vašeho ražení a vašich zkušeností prosadit se na současné scéně? A s ohledem na vaše zkušenosti, jaké mají MYLIONS ambice, co je motorem vaší snahy?
V dnešní době je hodně obtížné se prosadit a není to vždycky jen o tom, nakolik jsou ti muzikanti známí. Zásadní pro kapelu je dostat se na různá pódia, a to jde těžko, pokud kapelu neřídí schopný manager. Je to i o poptávce hudebního stylu. My máme jasno, a to je hrát pro lidi, kterým se naše muzika líbí, setkávat se s nimi, a to je tím motorem, který nás pohání. Za kapelu MYLIONS zdravím všechny posluchače či fanoušky dobré muziky a těším se setkání s vámi.
Facebook MYLIONS
Původně zveřejněno na METAL FOREVER & METAL MAN