Když jsem si hledal nějaké informace o kapele a jejich aktuálnímu albu „Místo odpočinku“, narazil jsem na přívlastky jako „divoká parta“, „zvuková brutalita“, „punk’n’rollové vypalovačky“ apod. Podle mě ale mají blíž k nějaké dynamičtější indie kytarovce než třeba k punku nebo garážovému rocku, který je alespoň dle mých měřítek daleko ostřejší a dravější. Neznám jejich předchozí desky, ale vliv country slyším pouze ve skladbě „Blud“, která ale patří současně mezi moje nejoblíbenější. To banjo v ní je fakt super, stejně jako text. Přestože má POVODÍ OHŘE své momenty, není to rozhodně typ kapely, která sešlápne plynový pedál až na podlahu a nohu z něho nesundá, dokud není ta jejich rachotina v cíli. Kapela zřejmě docela ráda občas zvolní a frčí si jen tak na volnoběh. Nic proti tomu, ale v těch okamžicích samozřejmě ztrácí ten tlak a nechává posluchače chvíli jen tak lelkovat, což podle mého není
úplně žádoucí. Takovou skladbou je třeba „Anno“, která zní jako trochu ostřejší MIG 21, hned následující „Láska a svítiplyn“ je zase výletem do lehkonohého rockabilly. K avízovanému punku se pak asi nejvíc přiblížili ve skladbách „Díra“ a závěrečné „Na nebi“. Úsměvné odlehčení pak nabízí doslova se vznášející, éterická „Jaro“ s krásnou „havajskou“ kytarou a decentní rytmikou. POVODÍ OHŘE je rozhodně zajímavou partou, jen výše uvedené přívlastky mi k nim tak úplně nepasují. Možná je dokážou naplnit na živo, ale to už je zase jiný příběh.
Michal Jakubík
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu SMILE MUSIC s.r.o. zakázáno.