Vyjde nová a nikdy neslyšená skladba loni zesnulého fenomenálního kytaristy Radima Hladíka. Jmenuje se Titulkovka. Kytarová kompozice, kterou našel Hladíkův syn v otcově archivu, a do které dotočili další nástroje někdejší členové Blue Effectu, zveřejní rodina v předvečer Hladíkových nedožitých narozenin, tedy v úterý 12. prosince.
O den později, kdy by kytarová legenda oslavila 71 let, na něj v pražském Rock Café vzpomenou jeho někdejší spoluhráči, pokračující v nové kapele Vanua 2.
„Kapela Vanua2 spolu s kapelou Artmosféra vyjádří poctu koncertem k nedožitým 71. narozeninám Radima Hladíka,“ říká Hladíkova manželka Zlata Hladíková a dodává, že vzpomínku na jejího manžela letos doprovodí i vydání skladby Titulkovka, kterou v rodinném archívu našel a zvukově ošetřil přední český filmový zvukař Radim Hladík Jr.
„Táta skladbu nahrával před dvaceti lety v našem domácím studiu. Původně měla být v titulcích povídkového filmu Vladimíra Michálka. Nakonec se nepoužila, ale už tehdy jsme věděli, že má potenciál,“ popisuje Radim Hladík Jr.
Během let na ni několikrát vzpomenul, ale nedokázal už tehdejší soubory v počítači otevřít. Když pak vyklízel tátovu pozůstalost, našel cédéčko se zálohou celé skladby. „Ale opakovalo se v podstatě to samé. Soubory jsem opět nedokázal zrekonstruovat. Bral jsem to tedy jako znamení, že to prostě nemám dělat,“ vzpomíná.
Vše se změnilo až nedávno, kdy Hladík Jr. sehnal program, který dokázal simulovat dvacet let starý počítačový systém. „A tam se mi to najednou podařilo otevřít. Rekonstruoval jsem skladbu celou noc, zvuk po zvuku. Ručně jsem to stříhal, sesadil, zmáčkl play a ono to hrálo jako tehdy. Bylo to zrovna na tátovy narozeniny a mně se povedlo něco, v co jsem ani nedoufal,“ popisuje Radim Hladík Jr. a dodává, že nepočítá s tím, že by se po jeho otci objevilo více zvukového materiálu. „Táta nikdy nenahrával žádné blbosti. Šel natáčet, až když měl vše připravené a vymyšlené, a to nakonec i vydal,“ vysvětluje.
Původní automatické bubny a baskytaru Adama Stivína ve studiu Sono přehrála rytmika Blue Effectu a klávesami přispěl někdejší Hladíkův spoluhráč Pavel Bohatý.