„Královna Melodie, půvab a harmonie, vejde a roztančí sál…“ Tak o tomhle je loňská prvotina novobydžovských SALIERI. Tedy prvotina… Již v roce 2014, kdy značka SALIERI byla pouhým pracovním názvem, dnešní jádro skupiny představilo ambiciózní projekt „Zajatci času“, posléze se však díky nové tvorbě i novým členům dostala do popředí samotná kapela. V jejím čele stojí kytarista Tom „Hansen“ Treichel, dlouholetý tahoun kapely EPITAF, jejíž příchutě tak pochopitelně k SALIERI prosákly, na své si však přijdou i fanoušci např. RIMORTIS či SCELET. Melodický rychlometal s českými texty, který si na straně aktiv může započítat především velmi (velmi!) přístupné, nekomplikované melodie, záplavu zpěvných (a leckdy až hymnických) refrénů, příjemný hlas Jirky Steklého (ex-BRILIEN), jasný tah na bránu, přehledný zvuk a lyrickou příběhovost. Na straně pasiv pak nelze přehlédnout zbytečné natahování skladeb, stavba písní není kdovíjak složitá, takže nadměrným vytěžováním se síla snadno přístupných motivů dost rozmělňuje a ani živá kytarová sóla tenhle pocit nezaženou. Stejně tak by ku prospěchu mohla být větší odvaha, sázka na rozmanitost, trochu metalové špíny, či překvapivější pointa skladeb. Náladově totiž „Babylón“ jede, a to včetně patetické balady „V zemi chladných vod a skal“, ve velmi konzistentní a očekávatelné linii, což však zjevně bylo záměrem kapely. A věřím, že ortodoxního příznivce žánru při křepčení na maximálně skluzných refrénech „Ostrova pokladů“, „Královny Melodie“, či titulního „Babylónu“ podobné stesky ani v nejmenším nenapadnou.
Vladimír Mišík otevírá Okno v paměti
V první pololovině října vvydal Vladimír Mišík album "Vteřiny, měsíce, roky" , ke kterému aktuálně doplnil třetí videoklip, jenž byl natočen ke skladbě "Okno v paměti". Hudbu k ní složil Petr Ostrouchov, text pochází od...
číst dále