SYMPHONITY jsou dokonalým příkladem toho, že postavit na hlavu nepsané zákonitosti hudebního světa lze. Vydávají v šestnáctém roce svojí existence teprve třetí album, a přesto je okolo toho slušný poprask (nemluvě o tom, že zárodek SYMPHONITY, kapela NEMESIS, propojená hlavní postavou kapely kytaristou Liborem Křivákem, stihla za osm let vydat jediné album…). Neztratili se z myslí fanoušků i přes to, že jejich živá vystupování jsou velice sporadická, až vzácná záležitost. Pozornost budí nejen tím, že jim životopisem prochází významná jména metalové scény, která však jsou pro kapelu již minulostí, ale i tím, že ustálit složení kapely je zjevně náročná záležitost. Asi za to může dokonale zvládnutá abeceda zpěvného power metalu, parádní provedení melodicky našlapaných skladeb, lebedících si ve zlatých letech žánru, a nesporná ambicióznost, která se aktuálně odráží ve výpravném (téměř muzikálově pojatém) zpracování příběhu cestovatele a kupce z Benátek Marca Pola. SYMPHONITY na něm hrají hodně pestrou hru. Můžete sledovat poutavě harmonický souboj hlasů Konstantina Naumenka (SUNRISE, DELFINIA) a Maya Petranina (CASTAWAY), které sice nemohou dosáhnout barevnosti AVANTASIA, ale přibližně tímto směrem (připočtěte i RHAPSODY) systematicky a úspěšně míří, úžasně neposedné bicí Josefa Cigánka, dravě riffující kytary, oslavně střídmou symfoničnost celé nahrávky. Podle využití etnických nástrojů a nálad můžete tipovat, kterou oblastí se Marco Polo právě prochází… Skvěle splavnou jízdu nabourává důstojný vypravěčův hlas, jenž je pro přiblížení událostí z Polova života asi nezbytný, ale v záplavě melodií působí občas docela rušivě. To však není důvod k tomu, aby se opět nepotvrdil fakt, že když už SYMPHONITY přeruší své studiové mlčení, vždycky to stojí za to.
Jan Moravec
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu SMILE MUSIC s.r.o. zakázáno.