Ne každá kapela se může pochlubit tím, že její pupeční šňůra začíná v brněnském TITANICU. Jak došlo ke vzniku WARNING VISION a je tato dávná vazba ještě nějakým způsobem živá?
TITANIC byl v roce 2011 v sestavě Milan Velecký, Michal Janků, Milan Hanák, Jan Jiříček. Po větších neshodách s Milanem Hanákem se TITANIC rozštěpil na dvě větve. Milan Hanák dal dohromady starou sestavu, která začala normálně fungovat, tak bylo zcela zbytečné, aby jezdily po štacích kapely s názvem TITANIC dvě. V té době se toto seskupení přejmenovalo na WARNING VISION a po nějakém čase se v kapele obměnili hudebníci. Co se týče dávné vazby lze jen podotknout, že s původními členy TITANICU vycházíme velmi dobře i přes problémy z minulosti.
Na co z vaší více než desetileté historie nejraději vzpomínáš, které události měly největší vliv na vaši aktuální formu?
Je to jako u každé kapely, vzestupy a pády, světlé i temné okamžiky. Jsme taková menší kapelka, která dělá hudbu pro zábavu a potěšení. Hlavně jsme kamarádi a cítíme se spolu velmi dobře a to je ten největší vliv na aktuální formu, prostě se to postupem času k tomu dostalo.
Jak bys charakterizoval hudbu WARNING VISION někomu, kdo o vaší kapele dosud nic neslyšel? Co tebe na tomhle stylu nejvíc oslovuje, jsou nějaké kapely, které tě výrazněji ovlivňují?
Warning Vision je dle mého označení český Art-metal. Ve tvorbě WARNING VISION je implementováno mnoho různých odnoží rocku či metalu. Je to ale hlavně postavené na základu klasického heavy metalu a jsou tam vkládány prvky art rocku. Z toho heavy základu bych jmenoval ACCEPT, JUDAS PRIEST, IRON MAIDEN, WHITESNAKE a z té art inspirace se jedná např. o kapely SAGA, RUSH, TOTO a YES.
I přes poměrně dlouhou historii mají WARNING VISION na kontě zatím jedinou nahrávku z roku 2016. Čím to, že jste po sobě zatím nezanechali víc studiových stop?
V kapele se střídali hudebníci na postu zpěváka a bylo to takové nejisté, s kým vůbec projekt rozjedeme. Až po nástupu Marcely se to odstartovalo správným směrem.
Marcela Paul nastoupila po častých změnách zpěváků k mikrofonu v roce 2019. Bylo obtížné upravovat repertoár na ženské hlasivky?
Leader za mikrofonem je nejdůležitější člen kapely, tak tlak na Marcelu byl opravdu doslova brutální. Velmi tvrdě na sobě zapracovala za asistence excelentního zpěváka Luďka Struhaře, který jí dal nejlepší školu, jakou mohla kdy dostat. Taktéž bylo velmi náročné přizpůsobit ženský zpěv starým peckám WARNING VISION. Nyní již skládáme věci Marcele přímo na tělo, aby se jí to dobře zpívalo v rámci jejího rozsahu a techniky zpěvu.
Zapůsobil Marcelin příchod jako určité síto, který přinesl zúžení repertoáru, protože některé skladby pro ni byly nepoužitelné?
Ze začátku to vypadalo jako síto, ale nakonec se Marcela vypořádala i se skladbami, které jí před tím moc neseděly.
U bicích Luďka Struhaře, který se jako schopný křikloun projevil u VINDEX, či u MOTORBANDU. Nenabízelo se jeho využití jako zpěváka v řadách WARNING VISION, případně jako partnera pro Marcelu v některých skladbách?
Luděk se cítí ve WARNING VISION jako bubeník a jako zpěvák se podílí na všech našich studiových nahrávkách, které vyjdou na novém CD WARNING VISION s Marcelou. Pro Luďka je nežádoucí mikrofon pro zpěv za bicími, bere to všechny ty plechy a humbuk kolem, a potom je problém s celkovým zvukem. Samozřejmě, kdyby zpíval i live, tak by to bylo maso. (smích)
Aktuálně vydáváte album „Soudný den“. Můžeš přiblížit, co na něm posluchači najdou? V čem vidíš nejzásadnější rozdíl mezi nahrávkou z roku 2016 a aktuální nahrávkou?
Na CD budou jak nejsilnější staré skladby v novém hávu a s ženským zpěvem, plus nová tvorba po nástupu Marcely. Rozdíl od předchozího alba je především v celkovém zvuku a masteringu. Samozřejmě hudebník se vyvíjí, tak je tam i poznat jistý posun v hudebním cítění a vnímání rockové hudby. Marcela dala nové nahrávce úplně jiný feeling, než měla kapela v minulosti.
Jak vzniká vaše muzika, je to týmová práce nebo je WARNING VISION vyloženě dílem jedné dominantní autorské osobnosti?
V minulosti to byly všechny skladby i texty dílem jednoho autora kytaristy Jana Jiříčka, postupem se ale do autorské tvorby, textování a aranží pustli další členové WARNING VISION. V dnešní době jsou všechny skladby dílem celé kapely dohromady.
K titulní skladbě a k písni „Nezhasínej“ jste natočili videoklip, čím si tyhle dvě skladby zasloužily tuto poctu, jde o nejžhavější tipy z chystaného alba?
Tyto skladby jsme vyhodnotili jako nejsilnější a tudíž byly vybrány na klipy.
Letošní letní sezóna by konečně mohla proběhnut na plné pecky bez restrikcí. Co mají WARNING VISION nachystané pro živá vystoupení, v čem myslíš, že je hlavní důvod jít se podívat na vaši kapelu?
Kapela pravidelně zkouší a je v dobré formě, je podchycena vizuální stránka i děj celého koncertu je zajímavě připraven.
Při pohledu na výčet kapel, kterými si členové WARNING VISION prošli, se nabízí otázka, jak náročné je s tak vydatným portfoliem pouštět se do tvorby de facto debutového alba, když na vás fanoušci zcela přirozeně budou mít větší nároky, než od začínající kapely?
Rozhodně to není jednoduchá role, ale WARNING VISION už nějakou dobu existuje a je v povědomí bigbíťáků, tak si myslím, že by album mohlo rockery, kteří nás znají z jiných kapel, příjemně překvapit.
Jak je obtížné pro kapelu vašeho ražení a vašich zkušeností prosadit se na současné scéně?
Kapela jakéhokoliv ražení za sebou musí mít schopného manažéra, sponzory a mnoho lidiček, kteří jí pomáhají. Naštěstí takovou základnu máme, tak věříme tomu, že se kapela rozjede správným směrem.
V souvislosti s vaší kapelou jsem narazil na slogan „Metal se neptá, metal si žádá oběti“. Co ti hraní ve WARNING VISION dává a bere?
Působení v kterékoliv hudební skupině znamená zodpovědnost a povinnosti, což ukrajuje člověku z volného času a odpočinku. Na druhou stranu dobře odehraný koncert a zpětná vazba od rockových fanoušku člověka dobije obrovskou pozitivní energií, která plnohodnotně nahradí tu újmu z přípravy, zkoušení a věčného cestování.
Facebook WARNING VISION