
Teplické AKU AKU si možná někteří z vás pamatují z androšských akcí ještě před listopadem (anebo i po něm), když byli – hlavně v první polovině 90. let – docela aktivní. Od začátku na sebe upozornili neobvykle vysokou muzikantskou vyspělostí a poměrně komplikovaným hudebním výrazem, který jim i přesto (nebo spíše právě proto) přinesl oddaný okruh fanoušků. Pak jim ale nějak došla šťáva a koncem devadesátek se rozpadli. O čtrnáct let později se v původní sestavě dali znovu dohromady (až do úmrtí bubeníka Vladimíra Sasky v roce 2012) a v současnosti příležitostně vystupují na festivalech apod. Instrumentálně je deska „Utaja Hunata“ (záměrně nepíši novinka, protože vyšla už v roce 2021) jako obvykle na vysoké úrovni a kombinuje experimentální rock 70. let s prvky jazzu a acid rocku, čímž mi nejvíc připomínají staré (nebo vlastně i současné) GONG. Oproti básnické či tolkienovské minulosti se v současnosti pokoušejí o aktuální texty, což mně osobně úplně nevyhovuje, ale to neznamená, že právě vy to nebudete mít naopak. Dominuje perfektně sehraná a výrazově variabilní rytmika, stejně jako pestrá a vlastně občas i docela tvrdá kytara Jana Peclinovského, který třeba ve skladbě „Doufám“ pěkně šlape do pedálů, a právě v takových okamžicích mi evokují brněnský DUNAJ. Hodně výrazné a expresivní jsou i housle Slávka Neuhöfera, které občas jedou s kytarou dvojhlasy, jindy se zase pouští do vzájemného dialogu. Úplně nadšený ale nejsem z jeho vokálu, který mi přijde docela nejistý a často je spíše deklamací než zpěvem, což podle mě trochu sráží celkově pozitivní dojem z kapely. „Utaja Hunata“ je pro mě ale i přesto docela příjemným překvapením a je škoda, že podobných kapel u nás nemáme víc.
Michal Jakubík
Ze SEBASTIEN jsou znovu milionáři
SEBASTIEN v loňském roce nahráli svůj historicky první cover, skladbu „Slzy tvý mámy“ kapely OLYMPIC. Ač se předělávkám cizích písní kapela roky bránila, skladba „Slzy tvý mámy“ se ukázala jako trefa do černého...
číst dále