Jednou z desek, ke kterým je určitě záhodno zaměřit tento měsíc svou pozornost, je Blackoshův projekt CALES a jeho comebackové album „Chants of Steel“. Že se kolem brněnského patrona něco čerstvého smaží a peče, je jasné už pár let. Však také původní singl se stejným názvem vyšel již před dvěma lety. Už tehdy Blackie odtajnil, že na novém materiálu s ním pracuje jeho v té době ještě kolega z rouhačských NIFELHEIM – Per „Hellbutcher“ Gustavsson. Jenže rok se sešel s rokem a po další kooperaci i po celé švédské hordě s českým sekerníkem v sestavě je veta. CALES nicméně pokračovali v práci, Blackoshovi byl nově k ruce baskytarista Peter Svensson (ASSASSIN’S BLADE, CULT OF THE FOX) a jako hosté se představili chilský štěkavec, toho času žijící v Uppsale, Felipe Plaza Kutzbach (Deströyer 666, ex-NIFELHEIM), legendární Big Boss (ROOT), neméně legendární Silenthell (ex-MASTER’S HAMMER) a také Petra Hošková, Blackieho dcera. Jejich společný manifest nakonec čítá osm skladeb, které si kompletně zprodukoval sám Blackosh. Na album lze nahlížet ve dvou rovinách, z pohledu kompozice a riffingu jde o výjimečnou, vysokooktanovou desku, která nezapře svého hudebního otce. Co naopak pokulhává, je finální zvuk a také vokál, se kterým se Blackosh místy trochu pere. Ale jde o jeho robě, které přes všechny svoje nedostatky vyzařuje upřímnost a odér věčně zčernalé duše.
Zdeněk Pospíšil