
Extrémní grupa OBŠAR se jeví jako hodně zajímavá, unikátní a řekl bych i nevšední formace, která si libuje v hodně temném hudebním projevu. Základem jejich tvorby je černočerný black metal, který je sem tam okořeněn folklorními prvky (třeba zařazením cimbálu ve skladbě „Havranec“ nebo „Sim Zym“), zajímavými hudebními postupy a temnými melodiemi. Nebojí se v outru druhé skladby „Vorožky“ použít ženský vokál. Prostě nepoužívají jen klasické postupy, ale důležitou roli hraje variabilita. Kombinace velmi svižného tempa s občasnými pomalejšími pasážemi je zvolena velice dobře a umně, takže posluchač se má čas zorientovat. Nejde čistě „pouze“ o bezhlavé běsnění, OBŠAR umí zaujmout barvitostí a náladou. Atmosféra je dostatečně ponurá, aby vám koutky úst krásně visely dolů ve spokojeném šklebu. Kdysi si takhle s fanoušky pohrávali norští rarachové OLD MAN’S CHILD, ale to je jen mé osobní srovnání. Další perličkou je využívání slovanštiny, či staroslovanštiny (jestli dobře soudím), která dodá celému dílu na jedinečnosti. V kombinaci s extrémní hudební náloží vše zní velice dobře, tajemně a vlastně nutí našince i k určité snaze o porozumění. Jak ale dopadne, je čistě individuální záležitostí. Třetí řadové album zanechá jistě nesmazatelnou stopu na extrémní metalové scéně, a vy se přistihnete, že při každém dalším poslechu budete nalézat a odkrývat nová, nečekaná zákoutí. OBŠAR připravili velice slušný materiál hodný bedlivého poslechu.
Bob Zelenka
THE MINORITY představují novinku Na okraji mesta
V tomhle zimním období, kdy venku dominuje chladné a mrazivé počasí, vydávají THE MINORITY nový singl s názvem "Na okraji mesta". Skladba skvěle vystihuje kalifornský punk rock, který je pro ně tak typický. Vizuálním ztvárněním v...
číst dále