Předčasná smrt Vládi Šafránka utnula všechny budoucí aktivity, na kterých se ještě mohl podílet. Jedna záležitost ale přece jen přichází i půl roku po jeho odchodu. Album „Vláďa Šafránek & Tonda Rauer“ je samostatnou kategorií, a je třeba na něj nahlížet v kontextu okolností. Vláďa Šafránek stihl natočit k nahrávce zpěvy pouze do demáčů. Tonda Rauer se přesto nevzdal, instrumentálně album dotáhl a výsledek máme dnes v rukou. Velmi cenný disk o devíti skladbách se nese v melodickém rockovém duchu, i když občas i zde řízne pila, třebas v případě refrénu kusu „Jsi to jediný“, kde původní Vláďovu linku v refrénu podpořil Tomáš Hrbáček z HARLEJE, který dozpíval sloky. I tak se ale Šafránkovy vokály ukazují ve velmi pozitivním světle, i když trpěl spoustou zdravotních neduhů, hlas evidentně neztratil do poslední chvíle. Navíc se ukazuje, že zrzavý démon dokázal obsáhnout celou škálu poloh a nebyl jen érem, které šílí na pódiu. Spolu s Tondou si střihl i dva covery, které jejich desku uzavírají. „Stopy upocených těl“ od KOMUNÁLU dostaly jiný, šafránkovský nádech, a my tak máme zajímavou šanci porovnat obě verze. Hodně silným momentem je závěrečná předělávka hitu Petra Nováka „Přátelství na n-tou“. Poslední písničkové rozloučení s velkým rockerem tak zřejmě skropí nejedna slza, ale také může propuknout tanec, přesně v duchu života Vládi i tvorby celého BRAINU.
Zdeněk Pospíšil