
BABY SECONDHAND se přitom pouští do témat, která by bez patřičné obratnosti mohla vyznít docela tristně a lacině. V úvodní „To“, inspirované románem Stephena Kinga, se v samotném úvodu podaří velmi snadno a nenásilně navodit příslušnou atmosféru strachu a přes nespornou chytlavost refrénu tahle nálada nepolevuje, stejně jako v náladově podobně laděném vyznání Brandonu Lee „Vrána“. Hořké postesknutí nad stářím „Plyšový král“ zní díky laskavé melodii velice mile, vztahové šachy „Dokonalý parter“ s důmyslným odkazem na Bartův oblíbený film zase poměrně rozverně a přitažlivě, alarmující apel na možnosti velkého bratra „V síti“ nádherně odlehčí saxofon Bartova parťáka ze STARÝCH PUŠEK Zdenyho Šponara, skočný výlet do vlastní minulosti „Jmelí“ s krutě mrazivou lyrikou ( „jsi jako jmelí, který bere sílu stromům z větví, a když jsou slabší, jde o strom dál“ ) stojí na úžasně funkčním kontrastu živé a pohodově laděné muziky s životem protřelou hlubokou lyrikou. Tento kontrast zajde nejdál v „Pikové dámě“, ale ani v ní nepůsobí nepatřičně, až v závěrečné povzbudivé „Naději“ se optimismus naplno potká v hudební i lyrické složce a i v téhle kombinaci to BABY SECONDHAND ohromně sluší. A aby BABY SECONDHAND plně dostáli své image, návdavkem přidají ještě krátký a utajený kabaretní ocásek.
Znovu se ukazuje, jaká je v jednoduchosti síla. Jednoduché melodické motivy i svěží a nekomplikované riffy mají ohromný náboj, každou položku BABY SECONDHAND napěchují chytlavostí, přitom ani nezavadí o jakoukoliv lacinou podbízivost, díky přiměřené délce skladeb se v pohodě vyhnou jakémukoliv zbytečnému vytěžování přístupných motivů a k tomu nabídnou i povedené žonglování se slovy, takže půlhodinka v jejich společnosti je ohromně svěží, upřímná a osobitá. A navíc, síla téhle desky neklesá ani po kdovíkolikátém poslechu.
Facebook BABY SECONDHAND
Původně zveřejněno na METAL FOREVER & METAL MAN