
Udělají SEBASTIEN ještě větší úkrok k „diskometalu“ a dostanou klávesy oproti kytarám zelenou? Uškodí jim čeština? Odpovědi na dvě zásadní otázky zní naštěstí NE a NE. Už v úvodní „Tornádo“ vládne svižné hard’n’heavy jako z dílny PRETTY MAIDS, ve dvojce „Antiprorok“ se v sóle laškuje s prog metalem a akorát třetí „Nechtěná“ je snad jediná, která by mohla připomínat pro mě poněkud nešťastně směřování v duchu BEAST IN BLACK, ale i zde kapela z ostří nesklouzne, a pokud by některý z kousků měl být hitovkou, která přitáhne další fandy, je to právě tato skladba (a další v řadě je povedený ploužák „Jdi dál“). Poté se znovu pokračuje v hard’n’heavy duchu, případně power metalu (v uších mi rezonuje lehkonohá „Touhy“, v sóle podpořená žesťovým aranžmá, a „Odkaz bojovníka“ s citacemi T. G. Masaryka), jak ho léta diktují severské kapely. Otázkou je, nakolik za to může mastering Jacoba Hansena, každopádně zvukově je „Integrity“ na špičkové úrovni a i čitelnost každého nástroje je nesporným pozitivem nahrávky. Pro tuzemského posluchače je možná výhodou, že k nim George Rain promlouvá rodným jazykem, osobně si však myslím, že některým skladbám by slušel anglický text, protože s vědomím, co vydávají kupříkladu Frontiers nebo Escape, by měli SEBASTIEN velkou šanci prorazit v ranku těchto melodických metalovek. Toto rozhodnutí však zůstává na bedrech kapely, na mém hrbu je hodnocení jejich studiovky, na které SEBASTIEN vcházejí do další éry, a jsem potěšen, že tento první krok provedli rozhodně, pevně, s citem ke své minulosti a s otevřeností k další budoucnosti. A vězte, že po „Integrity“ by mohli uvěřit i ti největší pochybovači, že (metalová) budoucnost a SEBASTIEN jsou spojené nádoby.
Autor: Jan Kozák
HEIDEN vydají album Cma
HEIDEN avizují dosud nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatá, tmavá hmota, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hory. Album "Cma" navazuje na svého předchůdce "Andzjel" z roku 2022, je však ponuřejším a...
číst dále