V časech po "Staré Kovárně" TŘI SESTRY zažívali dobré roky. V devadesátkách i v prvních letech nového tisíciletí se vyprofilovali v jednu z nejúspěšnějších českých kapel s výbornými alby "Hudba z Marsu", "Lihová škola umění" nebo " Na eXX". Na další album výpůjček nebyl v dobách uměleckého rozpuku čas ani prostor. Od roku 2010, kdy TŘI SESTRY přišli s albem "Lázničky", se mluví stále silněji o tvůrčí krizi uvnitř souboru samotného, což podtrhla i poslední alba "Líná hudba holý neštěstí", "Fernet Undergorund" a "Svobodu ředkvičkám", které nesnesou srovnání s předchozími deskami, natož se starými klasikami "Na Kovárně to je nářez", Alkáč je největší kocour" a "Švédská trojka", ať si skalní příznivci této kapely tvrdí, co chtějí.Proto se myšlenka na volné pokračování "Staré Kovárny" vyloženě nabízela. Teď je tady pod název "Sex drógy rokenról", a je skvělé! Vrací se na něm už trochu zapomenutý duch klasických Sester, doba kovárenských pijatyk, nikotinem načichlých lihových melodií a doba bezstarostnosti, kdy nejtěžší na světě bylo sehnat pár korun na několik piv a kusovku.
Výběr je lepší než na "Staré Kovárně". Divoká karta patří pohrobkům SEX PISTOLS, kapele THE PROFESSIONALS, od které pochází hitová "Mods, Skins, Punks"), zde uvedená pod názvem "Ať seš punk". TŘEM SESTRÁM se podařilo zachovat nakažlivou atmosféru původní skladby, přestože trochu nepochopitelně vyměnila slovo "skins" za "skunk" (popřípadě drunk či dred). Samozřejmě holé lebky dnes nejsou v módě a vzbuzují negativní asociace, ale byli to právě TŘI SESTRY, mající ve svých začátcích ke skiheadskému hnutí blízko. Dnes už jsou to sice pohádky z dávnověku, ovšem tato hra se slovy tentokrát Fanánkovi úplně nevyšla, obzvlášť, když se se "Sex drógy rokenról" snaží vyvolávat staré kovárenské časy. Těch odkazů na tyto časy je tu totiž habaděj...
Samozřejmě nejdál v tomto ohledu jde "Dříve než na Kovárnu" (v originále od SHAM 69) a "Dávaj pár točenejch" (z repertoáru THE VARUKERS), kde na posluchače skutečně dýchne nálada sesterského debutu. Blízko k němu má i "Piva i retko v ruce" (od THE ADICTS), kam výborně zapadne i zvuk tahací harmoniky, který je na desce trochu zatlačen do pozadí. To však starým fanouškům TŘÍ SESTER tolik vadit nebude, protože staré punkové klasiky, které mají rovněž léty naposlouchané, stojí hlavně na kytarách a Fanánkově stále více a více jistějším zpěvu (půvabnou dobu, kdy se nehledělo na falešný tón, skutečně nehledejte...) Ostatně, kdo by chtěl poslouchat dominantní harmoniku v klasice od THE STOOGES "I Wanna Be Your Dog", předělané zde do "A já chci bejt jak tvůj pes", která patří k vrcholům alba, zejména díky tomu, že se TŘEM SESTRÁM povedlo zachovat nihilistickou a chorobnou atmosféru prezentovanou už od roku 1970 Iggym Popem. Ovšem jiným kouskům částečný přerod do sesterské podoby prospěl a proto k vrcholům desky patří kultivovanější verze "Sonic Reducer" od DEAD BOYS ("Igelitku i legitku"), "Hier kommt Alex" od DIE TOTEN HOSEN ("Já jsem Aleš") a "Love Song" z pera THE DAMNED ("Klakson"), kde se mísí klasická punková tvář s typickou sesterskou poetikou.
Vše výše zmíněné dává dohromady nekomplikovanou, uvolněnou, ale přesto výbornou kolekci. Je z ní totiž slyšet, že ji TŘI SESTRY nahráli skutečně s chutí a bez toho, aby byli zatíženi očekáváním a stresem ze skladatelského procesu. Jistě, tahle cesta je jednoduchá (pro muzikanty, protože rozpustilý Fanánek je znovu při velké chuti), ale pro TŘI SESTRY byla v současné době tou nejrozumnější. Sázka na staré punkové covery se vyplatila, ovšem teď záleží, jak moc se silná forma, prezentovaná na této desce, potvrdí na autorském albu.
Autor: Pepsi Stone
Původně zveřejněno na METAL FOREVER & METAL MAN