Za MEAN MESSIAH stojí multiinstrumentalista Dan Friml, který po sedmileté pauze přichází s novinkou „Divine Technology“, na níž mi při prvním poslechu trochu překážela místy až příliš zjevná inspirace Devinem Townsendem. Po čase jsem to ale přestal vnímat jako negativum a musel se sklonit před zjevným hudebním talentem, kterým Dan evidentně disponuje. Takhle zvukově strukturovanou, skladatelsky košatou a muzikantsky precizní hudbu prostě nedokážete jen tak zkopírovat. Za naprosto fascinující pak považuji fakt, že tak vymakanou a zvukově perfektní nahrávku zmáknul jediný chlápek, když má ovšem k dispozici ty správné technologie a hlavně dostatek talentu. „Divine Technology“ je dokonale profesionální nahrávkou se vším všudy, a to nemyslím jen po technické, ale hlavně po muzikantské a v neposlední řadě i producentské stránce. Takto přesvědčivě skloubit dohromady velmi strukturovaný a skladatelsky variabilní materiál je opravdu kumšt a Frimlovi se to podle mě podařilo na výbornou. Ta deska má prostě všechno. Naprosto strhující tempo, zabijácké bicí, zuřivé kytarové riffy, relativně komplikované skladatelské postupy, v nichž nechybí moment překvapení, výbornou práci s dynamikou, jako rašpli hrubý vokál a v neposlední řadě i jakési symfonické syntaxe, které tak dobře známe právě od Devina Townsenda. Friml, ač inspirován, kráčí svou vlastní cestou a jsem přesvědčený, že na dalším albu už bude od Devina vzdálený několik světelných let.
Michal Jakubík