
V porovnání s „exotickým“ jazykem je hudba LIBERATE daleko přístupnější a domácímu posluchači ne až tak vzdálená. Už při tři roky starém úderu „Kladiva na čarodějnice“ byla jasně patrná vazba na nadýchaně pompézní power metal v duchu SALAMANDRY. Tímto směrem Liberate pokračují i nadále (tentokrát se nebojím ukázat i na pár nitek vedoucích k italským RHAPSODY), jen jsou u toho o něco barevnější a převážně i razantnější (byť si dokážu představit, že by ještě větší špetka důrazu nebyla na škodu) než na minulé desce. Na občasném měkčím výrazu má hlavní podíl občasná dominance kláves, které hrají v hudbě LIBERATE poměrně důležitou roli. Pokud bych měl u LIBERATE hledat největší posun (není nijak radikální a pamětníci „Malleus Maleficarum“ nebudou mít s identifikací kapely sebemenší problém), padl by na konto větší vokální dravosti, která je zjevná především v „Res Gestae“, či v našlápnuté „Caesar“ s příjemným hammondkově sólovým zašmodrcháním. LIBERATE spolehlivě vychází sázka na kombinaci pompéznosti a syrovosti, takže majestátní titulka s dynamickým dialogem se sbory a lehkým kytarovým sólem působí s ostrou melodickou kvaltovkou „Qvirites“ (coby určité protipóly) velice soudržně. Že je s LIBERATE veseleji s akční bojovou náladou, potvrdí baladické pasáže „Qvidie!“, v nichž deska ztrácí tah, vlažněji album působí i v závěru zásluhou zpěvné „Sponsa Mortva“, jež se objevila již na debutu „Truth In Lie“ a které sympaticky útočný duch předchozích skladeb trochu schází.
Silné zapamatovatelné melodie, energie, chytlavost, díky latině jasná neotřelost a tím svým způsobem i na metalovém poli výjimečnost. Roma aeterna, aeterna est!
Facebook LIBERATE
Původně zveřejněno na METAL FOREVER & METAL MAN