Už se stalo tradicí, že nové album TÖRR musí peklu naklonění akolyté vyhlížet pět let. Poslední čtyři řadovky od sebe odděluje vždy půldekáda, ale když vezmeme v potaz, že celé zainteresované trio je nebývale aktivní i v rámci pijanských eskapád ALKEHOL, čekání na čerstvou muziku od nestora české scény Oty Hereše se nejeví zas tak nekonečným. Fans, kteří rádi jeho tajemnější a zachmuřenější tvář, jistě ocení aktuální dvanáctku inkvizičních fláků, jejichž zastřešující titul odkazuje na nejlegendárnější hit kapely „Kladivo na čarodějnice“. Kultovní text, který Ota v dobovém videu úsečně frázuje zpoza plápolajícího svícnu, se vypálil tuzemským blackuchtivým metalistům do mozku jako cejchovadlo samotného kardinála temnoty. Loňská novinka „Inkvizitörr“ dává svým způsobem vzpomenout na kořeny TÖRR, kdy pražští pekelníci uctívali Kult ohně fanaticky, syrově a nesmlouvavě. I lyrika aktuálního kompletu je ohlodaná až na kost, a pokud si odmyslíme poněkud infantilně punkového „Podivného sráče“, dostává se nám typicky here(š)tických veršů s visačkou made in hell. Zčernalá religionistika otvíráku „Bůh temnoty“, zuhelnatělý přísvit „Černé hvězdy“ či apokalyptické vize „Posledních dnů“ a „Konec světa“ vytváří neradostnou mozaiku nihilistického světa TÖRR, kde nezbývá ani kapka naděje. Rapidní amputační mánie „Pitevního trenažeru“ nebo motorový tep válcující „Závisti“ patří k bezkonkurenčně nejdivočejším momentům ve stopáži díla, v nichž se tempo šponuje do extrémních obrátek. Že je ovšem deska hodně silná i v pomalejších, atmosféričtějších odstínech, deklaruje hříšně svůdná „Královna smrti“, marš „Vítej ve snu“ plný mrazivých kytarových motivů či závěrečný obrazotvorný monument „Říše stínů“. K náladovému rozsahu přispívá i střídání hlavních hlasů, kdy vedle Herešova charakteristického chrapláku dostal dost příležitostí k vokální seberealizaci i baskytarista Bart, a nutno dodat, že jeho zabarvení skladbám sluší. Kolekce „Inkvizitörr“ možná není horší než mor, ale rozhodně náleží k tomu nejnakažlivějšímu, co současná sestava TÖRR vypustila mezi tuzemský metalový lid. Covid tak získal zdatného konkurenta.
Ondrowik Šmilauer