Ona samotná práce na vydání první desky dopadla na jedničku, podle mě i distribuce byla odvedena vcelku dobře, akorát tam bohužel potom stagnoval fakt, že jsme neviděli ani jednu recenzi nebo jakoukoliv propagaci ze strany vydavatele. V ČR jsme si to obstarali sami, ale čekali jsme od toho víc. To nám teď taky celkem hezky plní náš nynější vydavatel Doomentia Records, s nímž jsme naprosto spokojení. Loňskou desku „Death Galore“ jste nahrávali v respektovaném Golden Hive Studiu a po zvukové stránce je výsledek skutečně skvělý. Jaké je kouzlo pražského studia?
Má to tam úplně skvělou atmosféru. Hned při příchodu jste omámeni vůní kávy, kterých za ten den Amák vypije asi milion. (smích) Je tam hlavně možnost nahrát všechny nástroje najednou, akorát my jsme se na tenhle fakt nějak úplně nepřipravovali, takže když nám to tam začal Amák připravovat, tak jsme na sebe jenom koukali a nevěděli, co se to děje, a pak nám jenom řek „Tak kucí, jdeme na to“ a my začali brousit. Sice jsme pak museli ještě dost věcí doupravovat posléze samostatně, ale určitej živej feel tý desce podle mě zůstal i tak. Je tam taky možnost si vypůjčit spousty různých efektů, který tam jsou volně k dispozici a zkoušet všelijaký kombinace, abyste vyplodili co nejdivnější zvuky. Ale nejdůležitější je asi Amákův přístup k celý věci a jeho smysl pro humor a schopnost házet hlášky jak na běžícím páse. Kromě standardních formátů vyšlo album také na vinylu a kazetě. Byl to váš nápad? Jste sami konzumenty fyzických nosičů?
Počítali jsme s tím, že to takhle Doomentia chce vydat, a dokonce jsme si museli prosadit i výrobu CD. Ty podle našich mistrů vydavatelů už tolik nejedou, ale přesvědčili jsme je, že za námi na každém koncertě chodí fanoušci si koupit jak vinyl, tak kazety, a i ty CD, a podle prodejů to furt jede nejvíc. Já sám mám sbírku pokrytou všemi těmihle nosiči, ale stejně si samozřejmě nejradši pouštím hudbu z vinylů. Aparaturu mám starou po tátovi, část sbírky taky po něm a desky se na tom protáčí skoro každý den. Ostatní kluci z kapely sbírají taky hlavně vinyly a je to vlastně taková naše kapelní tradice, dávat si vzájemně LP jako dárek, když má někdo z nás narozeniny. Vinyl jste nechali vyrobit i v limitované edici. Měli jste radost, že se tak rychle rozebrala?
Bylo to naprosto surreální zjištění, když nám ta zpráva od Doomentie přišla. V podstatě jsme už na křest desky měli posledních pár barevných kusů jen my, label už neměl žádný. V tenhle moment máme posledních asi 15 ks černých vinylů a tím nám končí zásoba, což je vlastně dost hřejivej pocit, hlavně když se s tou krabicí už nebudeme muset tahat. (smích) Ale taky nás hřeje to, že víme, že to poslouchá dost lidí, kterým jsme to posílali například do USA, Japonska, Švédska a tak různě po Evropě. Cítíte, že se vaše fanouškovská základna postupně rozrůstá?
Jo, je to celkem vidět, hlavně je naprosto super, že to pořád zajímá mladý lidi okolo patnácti šestnácti let. Neustále je vídáme na koncertech a často i přibývá nějaká nová tvář, takže jenom doufáme, že je to brzo neomrzí a budou furt chodit a podporovat. A to teď nemyslím jenom nás, ale celkově naši undergroundovou scénu. Je z vašeho pohledu současná česká, potažmo slovenská thrashmetalová scéna v dobré kondici? Cítíte, že existuje silná vrstva kvalitních uskupení?
Určitě! Jak říkám, jednu ze zásluh na tom, že ta scéna je teď tak silná, jak dlouho nebyla, má ta mladistvá energie z publika, ať už se rozjede moshpit kdekoliv a na cokoliv, tak se to tam mydlí hlava nehlava. Každopádně teď mluvím asi obecněji, nejen o scéně thrashmetalový, ale i hardcore punku, death metalu a tak. Co se týče kapel, těch se nám tu rojí stále víc a víc a je to taky krása sledovat. Kam se posunuli třeba REFORE, je jak z učebnice, tak by to mělo vypadat. Nebo MÖRGHUUL tady zaplnili díru a hlad po black, thrash, speedu à la DEATHHAMMER. A myslím, že každá z našich českých i slovenských kapel teď vydává fakt kvalitní materiál, a moc nás to těší. Jediný, co nám tady teď schází, je nějaký heavy metal. Autorem přebalu je finský umělec T. Kannibalet Hietomaa, který má poměrně osobitý vizuální styl, evokující produkci thrash metalu v osmdesátkách. Jak ke spolupráci došlo?
Kannibaleta jsme oslovili už v roce 2020, kdy nám dělal přebal na sedmipalec, a byla to tak suprová práce, že jsme s ním chtěli spolupracovat hned znovu na obalu k minulé desce „Tinnitus Inquisition“ a nyní znovu k „Death Galore“. Našli jsme ho úplnou náhodou na facebooku, kde jsme viděli jeho kresby kostlivců a různých koláží, v kterých vždycky překreslil nějaký stěžejní motiv desek z různých stylů metalu. Uchvátil nás jeho styl a komunikuje se nám s ním bezvadně, protože je to taky oldschoolový maniak jako my. Po příchodu slovenského kytaristy Teodora Majeríka z ACID FORCE se vaše sestava ustálila. Jste s aktuálním stavem spokojení? Vídáte se společně i mimo koncertní pódia a nahrávací studia?
Jasně, kamarádi jsme už opravdu dlouhou dobu. Já s Jendou se známe už nějakých skoro dvacet let, kdy jsme spolu chodili trénovat aikido a jezdili na tábory. S Honzou jsem se poznal na střední škole a už tam byl pokus o to založit spolu kapelu, jelikož jsme měli studio/zkušebnu přímo na půdě naší školy, kam jsme chodili docela pravidelně. Začátky FAÜST se vlastně datují k roku, kdy jsme střední dokončili, což je už deset let dozadu. A s Teodorem jsme jako bráchové, tam ta chemie funguje taky skvěle. Sice si dokážeme lézt i na nervy někdy, ale není to nikdy tak vážný, abychom spolu pak nemluvili. Někteří z nás teda nejsou zas tak sociální, že by třeba potřebovali chodit na každý koncert, co se v Praze koná, ale na pivo se čas od času sejdeme. Máte za sebou únorový koncert s americkými thrashmetalisty POWER TRIP, kterým jste společně s formacemi SCOOP a CANCER VOID předskakovali. Jak jste si svůj i jejich set užili?
Celý večer byl naprosto super! Pro CANCER VOID to byl teprve asi čtvrtý koncert, ale oproti jejich předchozímu, co jsem viděl v Bike Jesus v prosinci, tam byla cítit větší jistota a bylo to fakt našlapaný. SCOOP jsem bohužel neviděl, protože jsem se musel rozehrávat v backstagi, a když jsem se konečně přišel podívat, jelikož měli hrát ještě pět minut, tak akorát skončili. Což mě mrzelo, ale aspoň jsem byl v klidu, že máme ještě pár minut k dobru na přípravu našeho setu. Ta proběhla v pohodě, hlavně díky našemu bedňákovi Adamovi, pak jsme byli už ready, ale ještě čekali chvíli na zvukaře, a potom co dorazil, to začalo, já jsem přestal vnímat, co se děje, a jen se nechal unášet energií, kterou nám lidi zpod pódia vraceli zpátky. Byla to fakt paráda, hrát pro naplněný Rock Café, a naprosto krásný vidět, že si to i lidi dost užívali! No a POWER TRIP zahráli úplně perfektní set, kdy hned od začátku se strhla taková mela, že jsem to v tomhle klubu snad nikdy nezažil. Dalo se to srovnat s koncertem MUNICIPAL WASTE loni v říjnu ve Fuchsu, tady jenom lidi nelítali z balkónů do moshpitu. Jinak divokost to mělo stejnou, circle pit se zvětšoval a zvětšoval a konec byl v nedohlednu, protože kapela hrála asi sedmdesát minut. Před akcí jsem si říkal, že to bude moc dlouhý, ale i tak jsem v kotli vydržel do posledního songu a musím říct, že to byl rozhodně jeden z top koncertů, jaký jsem viděl. Hlavně i po zvukový stránce, což v Rock Café nebývá úplně zvykem. Chodíte na koncerty českých nebo zahraničních kapel? Jezdíte třeba na festivaly?
Jasně! Jak jsem už zmiňoval, alespoň polovina z nás na koncerty chodí dost pravidelně, hlavně když v Praze hrají naši nejoblíbenější hardcore heroes VOLE, black metal punk BAHRATAL, death metal SNĚŤ nebo MORDLOCH, ve kterých hraje náš basák Jenda. Taky kdykoliv tu hraje EXORCIZPHOBIA nebo třeba ještě dříve zmiňovaní REFORE a MÖRGHUUL. V Praze se pořád děje nějaká akce, takže skoro každý den je z čeho si vybírat. Na festivaly taky jezdíme, zejména na Obscene Extreme a Brutal Assault, ale letos se objevíme třeba i na Mighty Sounds jakožto vystupující.




Reediční album Four Elements Mysterium vydávají THALARION i na vinylu
Ze SEBASTIEN jsou znovu milionáři
MEAN MESSIAH vydávají singl Death Is On My Side
CHINASKI vydávají koncertní album 1.symfonická
ŽÁDNEJ STRES vydává album "Cesta" a zve na křest do Třemošnice