Na pódiu řádně energetický nářez post hardcoru. Na zemi úplně normální, milí a obětaví chlapci z Břeclavi, kdo by to byl do nich řekl…
Pánové, s vámi jsem se poprvé
setkala na ostravském Majálesu, kde jste měli živý koncert. Toto studentské
vítání jara se konalo v industriálních Vítkovicích; jak se vám na tomto
netradičním místě hrálo? V Ostravě jste navíc hráli poprvé, jak se tady u nás
cítíte?
EPS: Ostrava byla
hodně dobrá. Možná se nebudu stydět říct, že nejlepší koncert, který jsme zatím
odehráli. Aspoň co si pamatuju. Byla to víceméně hurá akce narychlo, a jak
každý ví, takové jsou nejlepší. Publikum reagovalo naprosto neskutečně. I když
nás většina z těch lidí viděla pravděpodobně poprvé. První řada málem
rozbourala zábranu, která je dělila od pódia. Něco takového jsme ještě
nezažili. A myslím, že se energie z publika přenesla i k nám na pódium a my
jsme z toho opojení řádili jako o život. No a Vítkovický areál? Ten jsme si
prošli vzápětí. To temně industriální prostředí je naprosto ideální na pořádání
akcí. Všichni jsme si to tam nadšeně fotili a nepřestávali žasnout. Takže, jak
je vidět, Ostravu jsme si maximálně užili a moc se těšíme, až tam zase
zavítáme.
Musím uznat, že přestože váš žánr není
úplně můj šálek kávy, tak jste mou pozornost připoutali k vaší stagi hned
během prvních pár minut. Dodnes však nemohu přijít na to, co konkrétně mě tak
zaujalo. Myslíte si, že byste mi s tímto mohli pomoci? Na co ve své hudbě
nejvíce vsázíte?
Honza: Tady je to úplně jasné… Jsme
prostě parta mladých, hezkých kluků, a proto na nás chodí holky… A kam chodí
pěkné holky, chodí potom i kluci ne? A ono se to nahromadí (smích). Ne, popravdě, hudbu skládáme tak, aby na živo byla
zábavná, dynamická a tak se to snažíme i doplnit vystupováním. Sami se necháme
strhnout atmosférou a myslím, že právě to, že my se při hraní bavíme, se lidem
líbí nejvíc.
Začali jste spolu fungovat kolem roku
2007. Od té doby byl název kapely několikrát pozměněn. Jak jste nakonec došli
k tomu ,,pravému“?
Honza: Název je vždy oříšek. Je těžké
vymyslet něco, co se lehce zapamatuje, nebylo už tisíckrát použito, a přesto si
zachová nějaký význam. Naštěstí v té době asi byly v módě dlouhé názvy, takže s
originalitou to bylo jednodušší. Zkrátka mě to tak napadlo a řekl jsem si, že
budeme "sedmičky".
Před dvěma lety jste odehráli svůj první
koncert. Jak jste se tehdy, jakožto nováčci, na pódiu cítili a jak jste byli
publikem přijati? Jakými dalšími změnami jste od té doby prošli?
Honza: První koncert si pamatuju jako
dnes a asi si ho budu pamatovat navždy, byl to silný zážitek a přišlo se na nás
podívat opravdu hodně lidí. Hráli jsme v domácí Břeclavi a bylo super pod
podiem vidět kamarády, ale i neznámé tváře. Opravdu jsem se cítil jako doma a i
přes nějaký ten nepovedený stage dive a nervozitu to dopadlo výborně. Myslím, že
jsme se zapsali dobře.
Bohužel
tím ale změny v sestavě neskončily. Odvedli jsme spolu velký kus práce a kluci
velkým dílem pomohli zformovat tvář kapely. Za to jim patří moje velké díky.
Ale jelikož já měl se skupinou vždy velké plány a moje nadšení nebylo sdílené
všemi členy, muselo přijít nevyhnutelné. Dopadlo to až tak, že z původní sestavy
jsem v kapele zůstal jen já. Na začátku tohoto roku jsme skupinu v podstatě
rozjížděli znovu já a Marty coby nový bubeník. Rozhodli jsme se nepolevovat v
úsilí a zkrátka pokračovat jakoby se nic nedělo. Nadšení nám vydrželo, netrvalo
dlouho a objevil se Miky s basou a EPS s kytarou. A hrálo se dál v ještě
zběsilejším tempu.
Není to tak dávno, kdy jste také přišli
s novým logem, které je opravdu povedené a hodně dobře propracované.
Prozradíte, kdo je autorem a jakou technikou bylo vytvořeno?
Miky: Autorem loga ke klipu ,,Ligths
go out“ je Michal Hladík, který pracuje pod svojí hlavičkou The Seven Blood
Art. Technika je klasický "Nayseyer" alá Architects . Logo se nám
natolik zalíbilo, že jsme se rozhodli jej dát i na merch, který je dostání na
každém našem koncertu nebo na našem oficiálním e-shopu www.sdtte.bigcartel.com .
Nový singl ,,Lights Go Out“ je oproti
ostatním písním melodičtější. Evokuje to ve mne takový ten pocit, kdy je člověk
emocionálně na dně a z posledních sil chce křičet, přestože má knedlík
v krku. Je tedy cítit mnohem více emocí. Je možné, že právě toto by mohlo
být do budoucna směr, kterým se vydáte? Můžeme se těšit na něco obdobného nebo
byste rádi naopak přitvrdili?
Honza: To je pro mě známka toho, že se
nám singl povedl. Celé je to vlastně o bolesti z odloučení, ať už jakéhokoliv
typu. Myslím, že kdo v životě prodělal někdy velkou ztrátu a byl úplně na dně, by
se v textu našel a poznal. Když už na tom dně leží, hlouběji klesnout nemůže a
už to jde jen nahoru, přesně tak to i zní v ,,Lights Go Out“. Tahle věta asi
nejlíp vystihuje celou myšlenku.
Naše
kroky do budoucna jsou momentálně naše nejžhavější téma. Chystáme toho hodně a
styl, kterým jsme se s „Lights“ vydali, se nám líbí, ale nechceme usnout a
určitě to zase posuneme někam dál. Samozřejmě budou energičtější kousky, ale i
melodičtější.
EPS: Ale úplně přitvrdit rozhodně
ne. Spousta kapel prohlašuje něco jako „Yeah, nový materiál bude o hodně
tvrdší, melodičtější a zároveň to bude hodně podobný naší rané tvorbě“. My už
jsme si svoje tvrdé evil období užili do sytosti v mládí (i když někteří z nás
jsou ještě stále mladí a zřejmě takoví zůstanou navždy). V současnosti prahneme
po tvorbě hudby, která co nejlépe vyjádří naše negativní i pozitivní emoce a
dodá nám i našim fanouškům ten pocit „Jo, to je ono! Tahle hudba mě může odnést
někam do vesmíru, kde nejsou žádný starosti a problémy“.
Máte za sebou natáčení prvního
videoklipu (,,Lights Go Out“), čímž se vám podařilo píseň svým sehraným vystupováním
ještě více podpořit a dát jí tak větší váhu. Jak se vám natáčelo
v přírodním prostředí mezi skalami?
Honza: Celkově náš natáčecí víkend byl
jeden velký úlet. O kameru a střih se postaral Radim Věžník, coby zkušený,
ostřílený fotograf/kameraman (zloděj duší). Na příběhovou část jsme si přizvali
Geen z Coregirls.cz, se kterou jsme od té doby nerozluční kamarádi. V této
sestavě bylo zaručeno, že se budou dít věci. A to jsme brzy poznali. Marty
zjistil, že nepotřebuje boty, tak je u obchodního domu na parkovišti prostě
zahodil a odjel bosky. V klipu potom hrál v mých skejtových. Já jsem poznal, že
Monsterem pivo neotevřu, ale naopak a taky jsem zjistil, že zvládnu exnout
děravou plechovku Monstera - kdo to dokáže a zdokumentuje to, má u mě další jako
odměnu… Geen poznala moravskou hospodskou kulturu a místní zvyklosti. A druhý
den nefalšovanou kocovinu při natáčení kapelní části. Naštěstí se zmohla na
ovládání mlhovce. Atmosferické obláčky mezi našim hraním jsou její práce. Jelikož
se počasí nechtělo umoudřit, poznali jsme silné letní pařáky a taky příjemné
osvěžující deště, před kterými jsme schovávali jak sebe, tak veškeré vybavení. Naběhali
jsme se dost.
EPS:Původně jsme sice plánovali
mnohem zajímavější místa na točení kapelní části klipu, ale nic z toho nevyšlo
a tak jsme museli vzít zavděk lomem v Mikulově, který, pravda, není úplně
nejoriginálnější místo k točení klipu. No snad příště. Ale i tak si myslíme, že
ten lom nakonec vyšel moc pěkně.
Za zmínku stojí
určitě i místo natáčení příběhové části. To proběhlo na statku rodiny Hrůzových
v Perné pod Pálavou. Tohle místo si nás ihned získalo. Úplně se tam zastavil
čas. Našli jsme si tam útulnou místnost se starou podlahou a lehce oprýskanými
zdmi, sem tam nějaká ta pavučinka. Velkou většinu použitých rekvizit jsme našli
přímo na statku. A když pak dorazil Radim Věžník (RATTLE BUCKET – pozn.
editora) se svými světly a kouřem, vstoupit do místnosti bylo jako vstoupit
přímo do děje klipu. U jedné emotivní scény jsme se na sebe s Majklem podívali
a oba jsme měli mokrý oči.
Zážitků
z natáčení je hrozně moc. Od „všechno přetavím“ Martyho, přes mou a Honzovu gay
chvilku s kotětem až po návrat do dětství u skládání lega…
Přihlásili jste se do soutěže Mattoni
Hvězda Internetu 2014 a rádi byste se dostali alespoň na nominaci. Kde se může
veřejnost soutěže účastnit a proč by lidé měli hlasovat právě pro vás?
Honza: Přestože do budoucna
budeme směřovat jinam, momentálně se snažíme oslovit hlavně českou Core scénu,
protože jsme jediní zástupci tohoto stylu v letošním hlasování. Vsázíme i na
podporu ostatních kapel, protože z toho můžou mít prospěch všichni. Hudba není
soutěž, kde by si kapely přetahovaly posluchače mezi sebou. Je to právě naopak
- když se člověk zaposlouchá do jedné skupiny a zalíbí se mu, bude vyhledávat
další interprety podobného ražení.
Popravdě
největší důvod, aby pro nás lidi hlasovali, je slib, že případnou výhru budeme
přebírat nahatí. A zatím to hodláme dodržet.
Hlasování
je jednoduché. Stačí najet na www.hvezdainternetu.cz, najít naši kapelu a
hlasovat v duelu pro nás. Za každý hlas a sdílení budeme rádi!
Zaslechla jsem, že jste měli takový malý
problém s pány policisty při tvorbě reklamy na akci v Břeclavi. Tak
povídejte, o co šlo a kde se stala chyba…?
Honza: Jo, to byl zábavný večer. Marty
byl po operaci zubu a já po tetování, ale jelikož nám hořel termín koncertu,
který jsme pořádali v rámci tour francouzské kapely ALL THE SHELTERS, rozhodli
jsme se i tak jít vylepovat plakáty na rušná místa v centru Břeclavi. Stihli
jsme jich asi 20, než nás přišli pozdravit uniformovaní kolegové. Ne zrovna moc přátelští abych pravdu řekl. Po
chvíli napínání se k nim ještě přidali strážníci městské policie a připadali
jsme si jako bychom kšeftovali s orgány. Naštěstí ani tvrdá ruka zákona neodolá
naší dobré povaze a nakonec jsme se rozcházeli s úsměvem. A pokutou. Za to nám
ale poradili jak si reklamu udělat příště.
Na
policejní auto se prý taky nesmí nic lepit. Ptal jsem se.
Diskografie:
2013 EP We Are The Same
2014
Single Lights Go Out
Sestava:
Honza – vocals + kytara, EPS - kytara, Miky - baskytara ,
Marty – bicí
Web: