Jak jsem již naznačila, je faktem, že účast na tomto koncertě byla nižší. Hodně lidí bylo pravděpodobně v clubu Garage, kde vystupoval písničkář Jaromír Nohavica; někteří tvrdili, že je teď zkrátka akcí hodně; jiní prodávali dříve koupený lístek před zdejší budovou za pouhých 50,- Kč a další potencionální zájemci o tomto koncertě vlastně ani nevěděli. Bohužel ani já jsem si reklam moc nevšimla a na samotnou akci jsem narazila náhodou při projíždění webových stránek DK Akord. Na druhou stranu, alespoň se vystupující kapely nezavíraly do backstage a tak nějak se přirozeně pohybovaly mezi fanoušky.
Jako
první přišli zahřát stage domácí PUBLIC RELATIONS. Přestože pod pódiem bylo
téměř prázdno a lidé postávali spíše po obvodu sálu, kapela se nevzdávala a
zpěvák měl kvalitní výstup. I když musím uznat, že kytarista se asi trochu
poddal a tvářil se docela laxně. Svou rock-elektronickou hudbu doplňují
skvělými světelnými efekty a různými rekvizity, jako jsou třeba světélkující
brýle či megafon, a za zhlédnutí stojí i chvíle, kdy se ocitnete v době
westernu. Někteří jedinci možná zůstanou chvíli v šoku, když uvidí zpěváka
projíždějícího se na dřevěné tyčce s hlavou koně, ale jiné to jistě
pobaví. V minulosti jsem už měla pár možností tuhle partičku slyšet na
živo a musím uznat, že tentokrát měli opravdu povedený zvuk, díky čehož dostaly
jejich skladby tu pravou váhu. Jde lehce poznat, že muzikanti jsou na scéně už
pěkných pár let a do své hudby se jim skvěle daří vkládat emoce, které jsou
opravdu citelné. Songy jsou lehce zapamatovatelné, chytlavé a ve finále
vytvářejí určitou dávku nářezu.
Radostná
chvíle přišla s nástupem SUPPORT LESBIENS, kterým se podařilo lidi
přilákat blíže k podiu. Pravděpodobně taky díky svým vtipným argumentům, jako
třeba: ,,tady je snad past na slona“ apod. Zpěvák měl holt dobrou komunikaci
s publikem, proto se diváci začali brzo bavit a taky tancovat - na což
měli kolem sebe dostatek místa. Světelné efekty na stropě podtrhávaly skvělou
atmosféru a koncert nabíral ten správný rozjetý směr. Přestože klávesák utekl
mezi songy na toaletu, obecenstvo trpělivě čekalo; v jiném mezičase zpěvák
veřejně děkoval jejich domovům za dobrou péči. Dostal také polibek od slečny z
pódia, který okomentoval slovy: ,,Bezmezná radost a šílenství se vyplatí,“
načež slečna dostala dárek. Holčina následně vyžadovala polibky od různých
dalších mužů a postupem času ji už ani nevadilo, že nestojí na podiu. Její
radost, křik a pískot měl svou emoční sílu. Přestože někteří tvrdí, že
,,Supporti“ už nejsou tím, co bývali, kluci si to na stagi dostatečně užívali a
já nestačila počítat, kolikrát kytarista vyměnil svůj hudební nástroj za jiný
typ. Trošku mi hudba přišla přezvučená, jelikož bylo občas zpěvákovi hůře
rozumět, ale ve chvíli, kdy měl opět hezká slova k publiku, bylo vše v
pořádku. Na závěr zahráli pecku ,,Let´s Dance“, čímž v lidech zafixovali
pozitivní náladu, a protože v takových chvílích se těžce končí, jako
žádaný přídavek publikum přece jen uklidnili ploužákem.
Po
drobné oddychové chvilce, hvězda večera nelenila a na pódium naběhli finští
WALTARI. Ihned dostali zpětnou vazbu v podobě velké podpory fanoušků, čímž
jsem i já byla překvapena a chvílemi přemýšlela nad tím, jak taková hrstka lidí
dokáže vytvořit takový hluk. Zpěvák svým vtipným výstupem v podobě Jokera
ihned vtáhl lidi do děje a co chvíli je roztleskával. Díky perfektní komunikaci
s fanoušky se udržela báječná atmosféra a většina se natlačila blíže
k účinkujícím.
Jen
velice zřídka byly chvíle ticha pro projev fanoušků. Kärtsy Hatakka je pořádně zahříval a nenechal je
na okamžik v klidu. Bohužel se poměrně často setkávám s tím, že
zpěváci své nejlepší songy na živo nedávají na 100%, ale tentokrát byla realita
přesně opačná. Také oceňuji poděkování v češtině. V určité části
vystoupení, kdy se playlist posunul ke kombinaci techna a heavy-metalu
(popřípadě popu), jsem měla pocit, že jsem se ocitla na úplně jiném koncertě.
Fanoušci byli velice adaptabilní a u některých jsem měla pocit, že přišli pouze
na tuto část.
Spojení vystupujících kapel se mi líbilo a myslím si, že SUPPORT LESBIENS a
WALTARI utvořili hezké a navzájem se doplňující spojení, především
různorodostí. Akce byla suma sumárum povedená, jen škoda slabé reklamy.
Příjemná změna byla vytvořením ,,téčkového“ pódia, kdy si procházky užívaly
všechny kapely.
PUBLIC
RELATIONS
Diskografie:
2013 Reset
2013 EP Close To Sun
2011 The Platinum Air
2008 No Turns
Sestava:
Jan
"Comar" Ražnok – zpěv, Jiří Sosik – kytara, Tomáš Klos – basová
kytara, Marek Konečný – bicí
Web:
http://public.relations.cz
SUPPORT LESBIENS
Diskografie:
2013 Leave A Message
2013
Singl Changes
2011
Homobot
2009
Soft Collection
2008
Lick It
2007
Greatest Hits 1993-2007
2006 Euphony and Other Adventures
2004
Midlife
2002
Tune Da Radio
2001
Regeneration?
1994
Medicine Man
1993
So, What?
Sestava:
Czenda Urbánek
– zpěv, Hynek Toman – kytara, Jan Andr – klávesy, Filip Fendrych – basová
kytara, Radek Tomášek – bicí
Web:
http://www.supportlesbiens.cz/
WALTARI
Diskografie:
2011 Covers All! – 25th Anniversary Album
2009
Below Zero
2008
The 2nd Decade – In The Cradle
2007
Release Date
2006
Early Years
2005
Blood Sample
2004
Rare Species
2001
EP Back To Persepolis
2000
Channel Nordica
1999
Radium Round
1998
Decade
1997 Space Avenue
1996
Yeah! Yeah! Die! Die! Death Metal Symphony in Deep C
1995
Big Bang
1994
So Fine!
1993
Pala Leipää
1992 Torcha!
1991 Monk Punk
1989 EP Mut Hei
Sestava:
Kärtsy Hatakka – zpěv/basová kytara, Jariot Lehtinen – kytara, Sami Yli-Sirniö – kytara, Ville Vehviläinen – bicí, Janne Immonen – klávesy, Kimmo Korhonen – kytara
(časté záskoky)
Web: