Brněnská firma LoveMusic začínala velice skromně. Nyní se sice rozrostla, ovšem pořád se pevně drží své filosofie. Její výrobky navrhují kreativní nadšenci, kteří mají šanci své výtvory dostat k někomu dalšímu. Tady nejde zdaleka jen o peníze, ale o něco, co má velkou osobní a duchovní hodnotu…
Brněnská firma LoveMusic začínala velice skromně. Nyní se sice rozrostla, ovšem pořád se pevně drží své filosofie. Její výrobky navrhují kreativní nadšenci, kteří mají šanci své výtvory dostat k někomu dalšímu. Tady nejde zdaleka jen o peníze, ale o něco, co má velkou osobní a duchovní hodnotu…
Na vašich stránkách je k dispozici řada zajímavých informací o historii LoveMusic. V začátcích jste ve dvojici Zbyněk Hanko a Katka Pletichová prodávali po festivalech věci od cizích návrhářů. Podle čeho jste vybírali, co budete prodávat? Šlo vám hlavně o to, aby produkty byly něčím zajímavé, zvláštní, výjimečné?
Nabídka se hodně odvíjela od poptávky na hudebních festivalech, kde jsme prioritně prodávali. Ale v určitou chvíli už to pro nás bylo málo. Potřebovali jsme více kreativity a samostatnosti. Proto jsme začali svoje produkty vyrábět sami, což nás i naplňovalo. Vzpomínáme si na skvělý pocit, když jsme prodali naše první vyrobené produkty. Bylo to skvělé a hodně motivující.
Vzpomínáte si ještě, jak jste došli k nápadu dávat kolem sebe dohromady komunitu kreativních lidí, kteří chtějí své výtvory dostat k někomu dalšímu?
Zlomovým pro nás byl trh nezávislé módy CODE:MODE v Praze, kde jsme prodali snad všechno, co se nám vlezlo do auta. V ten moment jsme se do tvorby vlastní značky a vlastních produktů vrhli naplno. Tím také vznikl nápad připojit další kreativní lidi. Začali jsme pořádat Fashion Markety v Brně a Praze. Sami doteď spolupracujeme s mladými návrháři a designéry, kteří si u nás můžou vyzkoušet, jaké to je, když se jejich nápad stane reálným produktem.
Sice se jmenujete LoveMusic, ale řada výtvorů souvisí i s filmem nebo staví na originálních sloganech. Jak široký vlastně máte záběr?
Název LoveMusic vznikl hlavně na hudebních festivalech, kde jsme na začátku prodávali. Nyní už se značka posunula dál. Nabízíme krásné kolekce nerezových šperků, koženkových kabelek, nákupek s mnoha originálními motivy od zvířat, abstrakcí, filmových hvězd až po pop art. Hudbě zůstáváme věrní kolekcí Doba vinylová, kde najdete nejen vinylové hodiny, ale také peněženky a kabelky vyrobené z recyklovaných gramodesek. U nás se kreativitě meze nekladou.
Spot - Doba vinylová
Už jsem zmínil slogany. Vznikají tak, že se účelově vymýšlejí nebo čerpáte z různých hlášek, které zazněly ve vašem okolí nebo které vás napadly úplně spontánně?
Nejedná se úplně o slogany v pravém slova smyslu. Ten máme jen jeden: „Značka tvého srdce.“ Co se týká nápisů a citátů na našich produktech, vždy se jedná o něco, co nás oslovilo, co chceme našim zákazníkům předat. Například na vinylovém zápisníku máme citát Pabla Picassa: „Everything is possible.“ To je myšlenka, kterou se řídí celá naše firma. Nápisy na tričkách, které jsme nově vrátili do nabídky, pochází z inspirace od našich přátel a vlastních zkušeností. Například oblíbené rebelské triko do MHD: „Černá jízda, levná varianta.“
Vybavíte si, který výrobek se stal největším hitem?
Tady určitě musíme jmenovat černou nákupku s nápisem „Konec igelitek v Čechách“. Ta se kontinuálně prodává velmi dobře a dodnes je o ni velký zájem. A samozřejmě naše nejstarší a nejoblíbenější kabelka přes rameno Dafné. Ta je vyrobena z kvalitní koženky a moderních látek s nepravidelnou klopou. To jsou takové naše bestsellery.
Co je momentálně nejvíc v kurzu?
Teď před Vánoci je největší zájem o vinylové diáře na rok 2016, které jsme nyní připravili s novými motivy. Jedná se o týdenní diář opatřený kroužkovou vazbou. U jednotlivých dnů jsou i kolonky na rozvržení časů. Kromě našich motivů se známými osobnostmi, zvířátky a dalšími motivy vyrábíme tyto diáře i na zakázku. Takže si lidé mohou pořídit diář s vlastním motivem nebo fotkou.
K filosofii celého podniku. Připadá mi, že LoveMusic je především o tom dát kreativním lidem možnost se nějakým způsobem prezentovat širší veřejnosti a o tom, aby nadšenci mohli předávat radost jiným nadšencům. Je to tak?
V podstatě ano. Velmi rádi spolupracujeme s mladými návrháři a designéry, kteří třeba ještě neměli možnost si vyzkoušet jaké to je dovést svůj návrh až do konečného produktu. U nás si tuto praxi mohou doslova osahat. Nadšení a kreativitu se snažíme podporovat i v celé firmě, která se od dob začátků hodně rozrostla. Zaměstnáváme asi deset stálých zaměstnanců a další brigádníky po čas trhů.
Jak je vlastně těžké se jako takovýhle hlavně nadšenecký podnik uživit v dnešní době, kdy je na trhu spousta konkurence v podobě velkých zvířat s rozsáhlou distribucí upomínkových předmětů s nejen hudební tématikou?
Nadšení byznysu neškodí, ale nesmí být tím jediným. Pro nás je konkurence spíše motivací. Věříme, že pokud děláte svoji práci pořádně, poctivě a s láskou, vždy se najdou zákazníci nebo lidé, kteří budou značku podporovat. Kdybychom se měli neustále bát, kde kdo co dělá podobného jako my, nikdy bychom nic neudělali. A to by se ani neshodovalo s naší filosofií. Už od našich začátků jsme prostě rovnou dělali, co jsme měli rádi a to se vyplatilo.
Vyrábíte náušnice, trika, peněženky… Jsou nějaké další produkty, do kterých byste se v budoucnu chtěli pustit?
V současné době připravujeme asi náš největší a nejluxusnější projekt s názvem Womanity, což bude unikátní sada náušnic a náhrdelníku pro ženy. Inspirovali jsme se energiemi archetypů, které v sobě má každá žena – Královna, Milenka, Hrdinka, Zasvětitelka. Věříme, že právě touto sadou náušnic v sobě ženy probudí a načerpají si energie, o nichž možná ani netušily, že je v sobě mají. Je to první vlaštovka exkluzivních produktů, které bychom našim zákazníkům také rádi nabídli.