Home, to je název nového alba brněnsko-pražské rockpopové kapely WE ON THE MOON. Nahrávala je v Regal House Studiu v britském Cambridgeshire pod produkčním dohledem Leeho Batiuka. Ve středu 27. dubna deku pokřtí v pražském klubu Futurum, o den později v brněnské Melodce a v pátek bude hrát v Art klubu v Opavě. O cestě k nahrávce vypráví zpěvák Tomáš Červinka.
Když v roce 2013 hrála rádia vaši písničku Ocean Sky a vyšlo album Beating The Heroes, zdálo se, že vás čeká přímá cesta k úspěchu. Loni ale o kapele nebylo moc slyšet. Co se stalo?
Hlavní problém byl, že se s námi nepracovalo tolik, jak by se - alespoň podle mého mínění - mělo. Měli jsme písničky v rádiích a desku, na kterou byly dobré recenze. Myslím si, že to byl dobrý předpoklad pro úspěch a chtělo to jen koncertovat, ukázat se lidem. Bohužel jsme toho my ani náš tehdejší management nedokázali využít. Nabili jsme si hubu, ale jsme za to rádi, protože nám to dalo lekci v důslednosti. Nyní jsme zastupování Amebou Production, což jsou lidé, kteří dělají festival Rock for People. Stará se o nás jeden člověk, ale komunikuje s námi celý tým. Dennodenně řešíme pouze We On The Moon a máme tedy nové zdravé ambice. Mimochodem se nám před několika dny ozvali zase z Evropy 2, že by chtěli nasadit naši novou písničku.
Proč jste své album nahrávali v Británii?
Když jsme loni měli připravené nové písničky, uvažovali jsme o tom, kde budeme natáčet. Napadlo nás, že to zkusíme v zahraničí, a tak jsme se začali kontaktovat s různými producenty. Nejprve se nám ozval produkční tým ZK Productions z Atlanty, ale s ním jsme se nedohodli. Pak přišla nabídka od Leeho Batiuka, který spolupracoval mimo jiné s kapelou Deaf Havana. My ji milujeme, takže jakmile jsme se dohodli na penězích, propukli jsme v nadšení. Odjeli jsme do Anglie a tam během osmi dnů deska vznikla. Já tam pak ale musel ještě na jeden víkend, abych dodělal zpěvy.
Chtěli jste točit venku i proto, abyste měli blíže na zahraniční pódia?
Chceme si vybudovat dobrou pozici v České republice a zároveň bychom rádi nakoukli do zahraničí a pravidelně tam koncertovali.
Jak desku hodnotíš ty?
V první řadě se nám podařilo dosáhnout skvělého zvuku. Když si ji pustíš z kvalitních reprobeden, je to naprosto jasné. Chtěli jsme také více definovat svůj zvuk. Na předešlé desce byla někde elektronika, někde tvrdší pasáže, prostě - ač jsme to neradi přiznávali - jsme se pořád hledali. Výsledkem toho hledání nakonec možná bylo, že jsme přestali lidi zajímat. Na nové desce máme už jasný zvuk. Řekli jsme si, že se nebudeme zabývat tím, jestli se někomu podobáme a jestli zníme jako nějaká slavná kapela. Začali jsme skládat muziku, která k nám přirozeně přicházela, a naše texty jsou teď mnohem více osobní. Jsou o věcech, které nás ovlivnily a které se nám opravdu staly. Je to naprosto upřímná hudba. Myslím si, že z té desky je to hodně cítit.
Je tedy nyní v kapele dost entuziasmu a sil?
Máme strašně moc sil. Ten obrat po nešťastném loňském roce byl totiž dokonán, když se nám ozval Milan Paul, bývalý člen skupiny Evelynne. Teď pracuje pro Amebu Production. Nabídl nám spolupráci a pak začalo to, o čem jsem už mluvil. Máme plán, chystáme nový singl, budeme hrát na zajímavých festivalech a víme, co se bude s kapelou dál dít. Máme silný management a všechno, co se chystá, má důvod a logiku. Jsme šťastní.
We On The Moon - Crashes