Z české internetové populace navštěvuje v současnosti letní hudební festivaly necelá třetina lidí. Další třetina na ně jezdila v minulosti. Uvedl to výzkum společnosti Nielsen Admosphere. Zúčastnila se ho pětistovka respondentů z České národního panelu starší 15 let.
Třicet procent respondentů ve výzkumu odpovědělo, že navštěvuje hudební festivaly. Největší oblibě se přitom tyto akce těší u lidí ve věku 15 až 34 let. Na festivaly do zahraničí jezdí nebo někdy v životě jezdilo 5 procent dotázaných.
V žebříčku TOP 5 festivalů, které si respondenti vybaví jako první, se umisťují zpravidla ty největší tuzemské akce, což lze přičíst i jejich velkým reklamním kampaním. Nejznámější jsou tak mezi dotázanými festivaly Colours of Ostrava, Rock For People, Hrady CZ, Votvírák nebo Masters of Rock.
O hudebních festivalech se lidé nejčastěji dozvídají z internetu, ať už z webových stránek, nebo sociálních sítí (68%). Na druhém místě jim o nich říkají jejich přátelé a známí (48%) a 41% získává tyto informace z billboardů, plakátů a dalších typů venkovní reklamy.
A podle čeho se lidé rozhodují, zda na hudební festival vyjet? Logicky nejčastěji podle aktuální hudební nabídky a programu (v 82% případů), důležitými kritérii výběru jsou ale také předchozí zkušenosti s akcí (53%), její vzdálenost od místa bydliště či dostupnost (44 %) nebo doba, kdy se akce koná (36%). U této otázky je patrný i mírný rozdíl mezi muži a ženami: zatímco hudba je na festivalech rozhodující pro 86% mužů, pro ženy je kritériem v 79% případů. U mužů také hraje větší roli cena akce (37% vs. 27% u žen) a pro ženy je naopak o něco důležitější, zda daný festival navštěvují i přátelé (37% vs. 28% u mužů).
Ti, kteří hudební festivaly nenavštěvují – ve výzkumu jich bylo 39%. Pro své rozhodnutí uvádějí různé důvody: nejčastěji zmiňovaný je přitom nedostatek času (37%). 27% lidí nemá tyto akce rádo, 24% je nenavštěvuje kvůli nedostatku peněz a pětina proto, že na ně nemá s kým jezdit.