Mnoho tváří tuzemské scény
czechblade logo
Fresh Blood profily kapel
Na festivaly jezdí skoro jedna třetina Čechů

Na festivaly jezdí skoro jedna třetina Čechů

Vydáno: 26.07.2017 12:25 v sekci Publicistika - Jaroslav Špulák

Z české internetové populace navštěvuje v současnosti letní hudební festivaly necelá třetina lidí. Další třetina na ně jezdila v minulosti. Uvedl to výzkum společnosti Nielsen Admosphere. Zúčastnila se ho pětistovka respondentů z České národního panelu starší 15 let.
Třicet procent respondentů ve výzkumu odpovědělo, že navštěvuje hudební festivaly. Největší oblibě se přitom tyto akce těší u lidí ve věku 15 až 34 let. Na festivaly do zahraničí jezdí nebo někdy v životě jezdilo 5 procent dotázaných.
V žebříčku TOP 5 festivalů, které si respondenti vybaví jako první, se umisťují zpravidla ty největší tuzemské akce, což lze přičíst i jejich velkým reklamním kampaním. Nejznámější jsou tak mezi dotázanými festivaly Colours of Ostrava, Rock For People, Hrady CZ, Votvírák nebo Masters of Rock.
O hudebních festivalech se lidé nejčastěji dozvídají z internetu, ať už z webových stránek, nebo sociálních sítí (68%). Na druhém místě jim o nich říkají jejich přátelé a známí (48%) a 41% získává tyto informace z billboardů, plakátů a dalších typů venkovní reklamy.
A podle čeho se lidé rozhodují, zda na hudební festival vyjet? Logicky nejčastěji podle aktuální hudební nabídky a programu (v 82% případů), důležitými kritérii výběru jsou ale také předchozí zkušenosti s akcí (53%), její vzdálenost od místa bydliště či dostupnost (44 %) nebo doba, kdy se akce koná (36%). U této otázky je patrný i mírný rozdíl mezi muži a ženami: zatímco hudba je na festivalech rozhodující pro 86% mužů, pro ženy je kritériem v 79% případů. U mužů také hraje větší roli cena akce (37% vs. 27% u žen) a pro ženy je naopak o něco důležitější, zda daný festival navštěvují i přátelé (37% vs. 28% u mužů).
Ti, kteří hudební festivaly nenavštěvují – ve výzkumu jich bylo 39%. Pro své rozhodnutí uvádějí různé důvody: nejčastěji zmiňovaný je přitom nedostatek času (37%). 27% lidí nemá tyto akce rádo, 24% je nenavštěvuje kvůli nedostatku peněz a pětina proto, že na ně nemá s kým jezdit.

 


DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Okoukněte novou skladbu od METAL FACTORY dřív, než bude pozdě Okoukněte novou skladbu od METAL FACTORY dřív, než bude pozdě
Vydáno: 24.02.2025 v sekci Aktuality
Řešíte-li otázku, zda bude někdy k dispozici druhá deska METAL FACTORY, napovědět by mohla aktuálně vydaná skladba "Before It´s Too Late" a s ní související komentář kapely - "I když dnes desky asi už moc nefrčí, práce na t... číst dále
Dvacátý ročník Skutečné ligy Středočeského kraje pro kapely právě začal Dvacátý ročník Skutečné ligy Středočeského kraje pro kapely právě začal
Vydáno: 23.02.2025 v sekci Aktuality
Největší soutěž v živém hraní pro neprofesionální rockové kapely právě odstartovala svůj dvacátý ročník. Již šestým rokem spolupracuje prestižní klání kapel se Středočeským krajem. Kapely s vlastním repertoárem se... číst dále
WITHIN SILENCE - Najdi smysl života! WITHIN SILENCE - Najdi smysl života!
Vydáno: 22.02.2025 v sekci Aktuality
V polovině druhé dekády tohoto století to vypadalo, že košičtí powermetalisté WITHIN SILENCE mají dobře našlápnuto. Během prvních tří let vydali dvě vydařená alba a podařilo se jim i doprovázet na turné americké THEOCRACY, v... číst dále
ŠKAREDÁ HOLKA mění saxofon za klávesy a chystá řadu koncertů ŠKAREDÁ HOLKA mění saxofon za klávesy a chystá řadu koncertů
Vydáno: 21.02.2025 v sekci Aktuality
Začátkem roku 2024 došlo v kapele ŠKAREDÁ HOLKA k zásadní personální změně. Saxofonista René se rozhodl ukončit svou hudební dráhu a kapelu opustil. Zbylí členové se rozhodli odehrát nasmlouvané koncerty bez saxofonu, upravit... číst dále
ŽÁDNEJ STRES vydává album ŽÁDNEJ STRES vydává album "Cesta" a zve na křest do Třemošnice
Vydáno: 24.04.2023 v sekci Aktuality
Album, které se nejen názvem, ale i v mnoha textech, točí kolem takříkajíc denního chleba většiny interpretů a muzikantů vyšlo 21. dubna. K dispozici je pro fanoušky v digitálních distribucích jako je Spotify apod., a taky ve... číst dále