Ska punkové melodiky VISION DAYS jsem výrazněji zaregistroval na scéně někdy v roce 2002, když vyšlo album „Řetěz od boudy“. S léty už si s každou jejich další deskou nekladu otázku, co když se skupina přes veškerou snahu zasekne ve své stylové ulitě a zopakuje očekávané, mockrát slyšená klišé nevalné úrovně odnikud nikam. Kapela ještě s žádnou deskou nezůstala stát na místě. I když z jedné strany můžeme tvrdit, že souborem prezentovaný punk je stále o tomtéž, VISION DAYS pořád dovedou hledat nové náměty, postupy a melodie, které překvapí, jsou objevné a nenudí.
Deska s názvem „Lifehack“ s dodatkem „do poražených se nekope“ vyšla tři roky po svém předchůdci „It’s time“.Nahrávalo se v rozmezí listopadu 2021 až dubna 2022 a i když bylo původně plánováno dvojCD s bonusy, nakonec disk nabízí něco přes čtyřicet minut skočné muziky, zaznamenané tradičně v LA Sondu studiu v Lanškrouně.
Album začíná na poměry VISION DAYS možná poněkud překvapivě, zvolna se rozjíždějící skladbou „Reality show“, popisující všední složitosti partnerského vztahu. Jistá koncertní tutovka „Punkovej bál“ to už válí „do plnejch“ a zejména druhá polovina songu, ve které kapela přejde na valčíkový rytmus s jistotou zboří nejeden sál. Pokud si ucho posluchačovo všimne, že na desce občas něco skřípne nebo stoprocentně neladí, v refrénu následující písně „Nevermind“ mu kapela odpoví sama ("Nám to nevadí, když něco neladí, a že když něco nejde, co na tom, punkáč si vždycky poradí"). Zcela jinou náladu navodí potemnělý song „Krysy“. Krysy jsou oblíbeným to punkovým tématem, skladba dává vzpomenout na zádumčivější tvorbu kapely, svou atmosférou také na nahrávky dávných HNF. Po ní se zatočíme opět pořádně v kole a nepřestaneme se točit až do konce. Je obdivuhodné, jak kapela dovede oproti různým pivním souborům vkusně zpracovat alkoholová témata. Důkazem je například skladba „Hangover“, veselé ska, které probudí i nejospalejšího opivence.
Zpěvák a kytarista IAN je opět autorem všech skladeb na desce, jen v písni „Zaručený zprávy“ mu s textem vypomohl známý hukvaldský literát Petr Benke. Bylo by zajímavé sledovat, kdyby tento zkušený psavec, autor textů kapely AQUA SILENTIA, dostal na albu více prostoru. IAN dovede měnit různá témata dnešní podivné doby v neotesanou, upřímnou lyriku, což tvoří jednu ze tváří VISION DAYS. Že dovede mimo veselých punkovek sepsat i poměrně vážná témata, potvrdí ve skladbě „Zastav mě brácho“ ("Chceš-li vidět kousek dál, tak si povyskoč, ať jsi slunci o pár centimetrů blíž"), ale hlavně v písni „God Save Our Souls (G-SOS)“, která svým filozofickým pojetím patří k vrcholům celého alba ("Bože chraň naše duše, tohle zní jednoduše, bože stůj ještě při nás, i když je to asi dřina").
Jak už bude na albech VISION DAYS tradicí, první píseň bývá na CD nahrána znovu v jiné verzi a zařazena na konec desky. Druhá verze "Reality show", která desku uzavírá, není tak výrazná, celkově je pomalejší a ztrácí původní punkový drive. Autorem je taktéž IAN a harmoniku do ní vymyslel Průža z oblíbené punkové kapely DRIÁK.
I přesto je celkový dojem z alba opět překvapující hlavně ve zjištění, co vše z napohled jednoduchých skladeb kapela dovede v konečné fázi udělat. Není v naší republice mnoho kapel, které tvoří v rámci stylu s podobnou kvalitou a chutí jako parta z Brněnce.