Dalších víc než osmdesát minut muziky z dob tuzemskému metalu zaslíbených nachystal Miloš Dodo Doležal pro pokračování svého bilančního ohlednutí za tvorbou legendárního VITACITU. Nejobratnější z českých kytaristů a neméně charismatický zpěvák zkompletoval notoricky známé šlágry z dílny původně roztockého souboru, k nim připojil několik dobových koncertních sól a komunikací s fanoušky a jako třešničku na metalický dort přidal i pár kusů nikdy nezveřejněných. Mezi ně patří například fascinující balada s nádherným textem „Skály“, která z poklidného ploužáku vygraduje do brilantního sólového opojení. Skrytý hudební klenot světové úrovně, který si emočním dopadem v ničem nezadá s Doležalovým věhlasným hitem „Soudím“, je jedním z tajných vrcholů druhého dílu kompilace „Revisited“. Dvojdisk samozřejmě obsahuje celou řadu žánrových perel, ať už se jedná o singly „Drakula“, „Strach“ či „Poutník životem“, které nadšení fanoušci svého času točili na sedmipalcových vinylech Rockmapy, nebo soundtrackový materiál k filmu Horká kaše zastoupený songy jako „Bez prodlení“ či křížkovskou „Já chci se ptát těch králů“. Žirovnický rezident ve své Haciendě zkrátka znovu nahrál celou plejádu těch nejvýraznějších domácích heavymetalových pecek, aniž by však jakkoliv utrpěla autenticita a zvukový spirit jednotlivých skladeb. Riffy řežou dle klasického recepisu se štemplem s datací spadající do druhé poloviny osmé dekády a představovat Dodovy jedinečné hráčské schopnosti plné šťavnatých fines a drobných mistrovských ozdob snad není čtenáři Sparku třeba. Dobře zkomponovaná a chytlavá písnička však zůstává alfou a omegou tohoto nadčasového materiálu i po pětatřiceti letech. Zvládnout oprášit tak citlivě téměř nedotknutelné historické dědictví československého těžkého kovu chce opravdovou dávku umu a talentu. Tím však dlouholetá ústřední postava v čele VITACITU Miloš Dodo Doležal nikdy nešetřil.
Ondrowik Šmilauer