Plzeňská kapela, vzdávající hold legendární komedii Kulový blesk (1978), se po EP z roku 2020 hlásí s plnohodnotným albem, pokrývajícím všech dvanáct partají, které se ve filmu stěhovaly. V klipu k písni "Máňa" se objevila Daniela Kolářová, která ve filmu ztvárnila manželku pana Knotka (Josefa Abrháma). Mnozí asi čekali humorný vizuální doprovod, ale namísto toho kapela věnovala klip podpoře českých hospiců. Výsledek působí hřejivě a laskavě. Hravá hudba zdobená ženskými sbory s vážným textem a s vizuální stránkou příjemně kontrastuje. "Operní mistr Bílek" vykouzlí úsměv na tváři, jakmile se ozve první replika z filmu. Atmosférické vyhrávky kytar a saxofonu prošpikovaly repliky o brazilské kávě a nesčetných láskách mistra Bílka. "MUDr. Ječný" přes slapovanou basu v začátku jede jak odbrzděný vagón osobního vlaku z Vizovic. Mezihry houpavé jako vánek dávají prostor k nadechnutí ve šlapající vypalovačce. "Ing. Severín" patřil k mým oblíbeným už na "Šestisměně" a ze šmrncu za tři roky neztratil ani kousek. Nově přidaní "Kadlecojc" hrají na potemnělou a melancholickou notu. Závěrečný riff v songu "Knotek" nezapře hardcorovou minulost většiny grupy. Post-rockový "Inspektor Drahota" prošpikovaný "opilým Ing. Severinem" příjemně dupe. "Fliegr - Opatrná" končí skvělým kvapíkem. "Fazekaš" patří k dalším příjemným překvapením z nově přidaných skladeb a znamenitě zakončuje desku. Bonus "Klap & Bouch" tvoří metalovou tečku za dokončenou "Dvanáctisměnnou". Netuším, zdali RADOSTA mají kromě současného počinu plány do budoucnosti. nebo zdali se chystají vystřihnout poctu dalšímu českému filmu, ale jsem rád, že existují šikovní muzikanti, kteří si hraní nesmírně užívají. Nadšení totiž čiší z každého tónu. "Tak ty asi budeš chtít naši Dvanáctisměnu". A jakpa to hraje?" "Dobře".
Milan Reindl