NOBODY KNOWS
Dirty Rock
MetalGate 2014
46:10
rock / metal ?xml:namespace>
Liberečtí NOBODY KNOWS před dvěma lety překvapivě vyhráli soutěž MetalGate Massacre, což je podle pravidel předurčilo k vydání jejich v pořadí třetího alba. ?xml:namespace>
Co soubor žánrově naznačil v oné soutěži, samozřejmě prokazuje také na samotné nahrávce. Mnohý posluchač tak při poslechu může získat dojem, že se vrátil několik desítek let zpět a ocitl se v druhé polovině sedmdesátých let, kdy klasický hard rock měl své historické vrcholy převážně již za sebou, zatímco heavy metal teprve před sebou. Světovému rocku tehdy vévodily soubory AC/DC a KISS, jejichž styl, občas označovaný jako heavy rock, se později přelil do glam rocku osmdesátých let, ale víceméně si možno vystačit s řazením na pomezí rocku a metalu.
Právě z těchto kořenů čerpá formace, jejíž tvorba sahá od svižnějších skladeb „Good Day To Die“ či „Bitter End“, z nichž zejména ta první zní jako metalizovaný rokenrol ve stylu MOTÖRHEAD, až po kontrastně znějící položky, mezi které patří folkově křehká píseň „Lie Into Me Slow“ či klasická rocková balada „My Own Way“. Jinak se ovšem spoléhá na vcelku obyčejný melodický tvrdší rock, s proměnlivým úspěchem se snažící o chytlavé kytarové riffy a zpěvné refrény, jak naznačuje titulní „Dirty Rock“, ale v podstatě téměř všechny ostatní obsažené songy.
Přestože se tak děje se všemi stereotypy, které s tím často souvisejí, to samo o sobě by nemuselo být překážkou, kdyby se tak dělo na té nejvyšší interpretační a kompoziční úrovni, k níž je však daleko. Nepříliš nápadité písně nejenže znějí zcela předvídatelně a hudebně vyčichle, ale neprospívá jim ani poněkud neprůrazný zvuk, průměrné instrumentální schopnosti nebo ještě horší zpěvák, který se ve vyšších polohách dostává nikoli ke stropu svých možností, ale spíše až za něj. Lze však připustit, že naživo bývá zábavný potenciál souboru přece jen trochu zřetelnější.
Album bude vyhovovat konzervativním fanouškům tvrdého rocku staršího střihu, pro něž může být mile nostalgickou připomínkou starých časů. Pro současnou tvrdší hudbu, mířící naprosto odlišnými směry, však nemá většího významu, a to ani v tuzemském měřítku.
Hodnocení: 2/6